با انتشار تصاویری نگرانکننده از وضعیت جزیرۀ زیبای هرمز در شبکههای اجتماعی—که نشان میداد حجم زیادی از خاک نقرهای این جزیره توسط گردشگران برداشته شده—کمپینی محیطزیستی برای بازگرداندن این خاک ارزشمند، ماسهها و صدفها به بستر طبیعی خود شکل گرفت. در پی این موج دغدغهمندی، ادارۀ کل محیطزیست استان هرمزگان از مردم خواست تا خاکهای بردهشده را برای بازگرداندن به جزیره، به این اداره پست کنند.
در ادامۀ این حرکت جمعی، هلدینگ «دکا» نیز با تکیه بر مسئولیت اجتماعی و تعهد همیشگیاش نسبت به حفاظت از محیطزیست، میراث طبیعی و توسعۀ گردشگری پایدار، تصمیم گرفت از ظرفیت «دکاپست» که اپراتور پستی این هلدینگ است، برای مشارکت فعال در این پویش استفاده کند.
هومن پشنگیان، مدیرعامل هلدینگ دکا، با اشاره به اهداف این مشارکت گفت: «طرح با عنوان “برسد به دست هرمزِ جان” از سوی معاونت بازاریابی و برند هلدینگ دکا اجرا شد تا خاکهایی که از بستر طبیعی خود جدا شده، هرچه زودتر از نقاط مختلف کشور جمعآوری شده و به دامان طبیعت بازگردد. همچنین از این طریق تلاش داریم توجه عمومی به اهمیت حفظ محیطزیست و جلوگیری از تخریب طبیعت را بیش از پیش جلب کنیم.»
پیام زمانی، معاون بازاریابی و برند هلدینگ دکا نیز دربارۀ ابعاد عملیاتی این پویش توضیح داد: «برند دکاپست در راستای مسئولیت اجتماعی و با رویکرد حمایت از این اقدام محیطزیستی از طریق بیش از 500 شعبۀ خود در سراسر کشور در این طرح مشارکت میکند. هموطنان عزیز میتوانند با مراجعه به هریک از شعب دکاپست در سراسر کشور، بستههای پستی حاوی ماسه، صدف و خاک هرمز را بهصورت رایگان پست کنند.»
هموطنان میتوانند با مراجعه به نزدیکترین شعبۀ دکاپست، بستههای پستی خود را بدون پرداخت هزینه ارسال کرده و در بازگرداندن خاک هرمز مشارکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز تماس با شمارۀ چهاررقمی ۱۴۵۱ در دسترس است.
تمامی هماهنگیهای لازم میان دکاپست و ادارۀ کل محیطزیست هرمزگان صورت گرفته تا این اقدام به شکلی هماهنگ، مؤثر و ماندگار اجرا شود.