جمعه 30 شهریور 1403

روز دوم مسابقات جهانی مهارت WorldSkills 2024 در لیون، فرانسه به پایان رسید و تیم ایران در حال آماده‌سازی برای روز سوم رقابت‌ها است. تیم ۱۸ نفرۀ ایران، از جمله شرکت‌کنندگان در رشته‌های IT، تحت توجه و تحسین نمایندگان سایر کشورها قرار گرفته است. کارشناس تیم «توسعۀ نرم‌افزارهای موبایلی» از آروان‌کلاد در این باره گفت: «میانگین پایین سنی تیم IT ایران برای بسیاری از رقبا تحسین‌برانگیز بوده است و ما برای برافراشته شدن پرچم ایران تلاش می‌کنیم.»

تیم ایران در این دوره از مسابقات در شش رشتۀ IT شامل «پردازش ابری»، «توسعۀ نرم‌افزارهای موبایلی»، «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، «فناوری‌های وب»، «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» و «امنیت سایبری» حضور دارد. به گفتۀ کارشناسان، سؤالات امتحانی پیچیدگی زیادی ندارند، اما حجم آن‌ها بالاست. علاوه بر این، کارشناسان سایر کشورها نیز معتقدند که میزان سخت‌گیری این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

کریس هامفریز، رئیس مسابقات، در اشاره‌ای به سطح بالای سخت‌گیری‌ها، میزبانی این دوره از مسابقات توسط فرانسه را با المپیک مقایسه کرد. یکی از تغییرات این دوره، الزام کارشناسان به تعهد اخلاقی برای قضاوت عادلانه و بدون پیش‌فرض در ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان است.

تیم IT ایران با تمرکز بر روی امتحانات خود در یک سالن مجزا و آرام به رقابت ادامه می‌دهند. این مسابقات تا ۲۴ شهریور ادامه دارد و شرکت‌کنندگان پس از پایان هر روز، برای آماده‌سازی بیشتر به اقامت‌گاه‌هایشان بازمی‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *