چهارشنبه 19 شهریور 1404
اسنپ‌دکتر

فهرست

گزارش عملکرد شرکت‌های زیرمجموعۀ گروه اسنپ در سال ۱۴۰۳ منتشر شد. این ششمین سالی است که سوپراپ اسنپ گزارش عملکرد خود را تهیه کرده و در دسترس عموم قرار داده است. گزارش عملکرد اسنپ‌دکتر نشان می‌دهد که شهروندان به دریافت مراقبت‌های پزشکی و سلامت روان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند. درخواست‌های مشاورۀ آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳ رشد ۳۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ تجربه کرده است. این آمار نه‌تنها نشان‌دهندۀ افزایش پذیرش خدمات سلامت دیجیتال در جامعه است، بلکه بر نقش فناوری در بهبود دسترسی به مراقبت‌های پیشگیرانه به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار تأکید دارد.

اسنپ‌دکتر، یکی از سرویس‌های گروه اسنپ است که خدمات سلامت‌محور را به شهروندان ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با خدمات اسنپ‌دکتر به‌صورت ۲۴ساعته از بیش از ۶,۰۰۰ پزشک عمومی و متخصص و روانشناس مشاوره بگیرند. همچنین می‌توانند با استفاده از سرویس سفارش آنلاین دارو به داروخانه‌ها دسترسی داشته باشند و از داروخانه‌ نسخۀ خود را دریافت کنند.

همچنین، درخواست معاینۀ پزشک و پرستار و انجام آزمایش در منزل هم از جمله خدمات اسنپ‌دکتر برای تسهیل مراحل درمان است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند توسط پزشک متخصص یا عمومی در منزل معاینه شوند و توسط پرستار خدماتی از جمله تعویض بانداژ، باز کردن گچ، سونداژ، سرم تراپی و غیره را در منزل دریافت کنند و بدون مراجعه به آزمایشگاه در منزل نمونه‌گیری شوند. به گزارش روابط‌عمومی این شرکت، گسترش پوشش این خدمات در سراسر ایران و حفظ کیفیت آن با تکیه بر بازخورد کاربران و مرور دوره‌ای عملکرد همکاران از جمله اهداف اسنپ‌دکتر است.

رشد 36 درصدی درخواست مشاورۀ آنلاین پزشکی و روانشناسی

اسنپ‌دکتر، گزارش عملکرد خود را از بازۀ زمانی یک فروردین تا ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ براساس شاخص‌های کلیدی، روندهای تأثیرگذار و تغییرات مهم تهیه و منتشر کرده است تا تصویری از دستاوردها و اقدامات انجام شده ترسیم کند. براساس این گزارش، در سال گذشته بیش از ۱۷٫۵ میلیون (۱۷,۶۳۵,۰۱۷) کاربر برای استفاده از خدمات اسنپ‌دکتر در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  فعالیت سه شرکت زیرمجموعه تپسی متوقف شد

سرویس مشاورۀ آنلاین پزشکی و روانشناسی یکی از مهم‌ترین خدمات اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳ بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۳۶٫۵۵ درصد را در تعداد درخواست‌های ثبت شده از سوی کاربران داشته است. در سال ۱۴۰۳، کاربران ۳۹٫۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۲ درخواست مشاورۀ روانشناسی در اسنپ‌دکتر ثبت کرده‌اند. کاربران در سال ۱۴۰۳، ۶۲٫۷ درصد بیشتر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از سرویس مشاورۀ متنی (چت آنلاین) برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره با پزشک و روانشناس استفاده کرده‌اند.

همچنین، در سال گذشته از ۶,۱۸۸ پزشک و روانشناس همکار در اسنپ‌دکتر، بیش از ۱,۷۱۱ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و روانشناس فعال به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال مشاورۀ آنلاین پزشکی و روانشناسی ارائه داده‌اند.

گزارش عملکرد اسنپ‌دکتر، درک نسبی از الگوی رفتاری کاربران در حوزۀ سلامت ارائه می‌دهد.  براساس این گزارش، متخصصان «زنان و زایمان» بیشترین درخواست مشاورۀ پزشکی را در سال ۱۴۰۳ از سوی کاربران داشته‌اند و «ازدواج موفق و روابط زناشویی پایدار» پرتکرارترین موضوع مشاوره با روانشناس اسنپ‌دکتر در این سال بوده است. براساس این گزارش، «شنبه»، پردرخواست‌ترین روز مشاورۀ روانشناسی در هفته بوده است.

استفادۀ بیشتر کاربران از خدمات دریافت آنلاین نسخه از داروخانه

سرویس سفارش آنلاین دارو با فعالیت در ۱۱ شهر کشور، محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳ بوده است. این سرویس در استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، قم، تهران، کرج، رشت، کرمانشاه، تبریز و ارومیه فعال بوده است. براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۳ کاربران ۲۵٫۵۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۲، از طریق ثبت سفارش در اسنپ‌دکتر، برای دریافت نسخۀ الکترونیکی بیمۀ خود از داروخانه اقدام کرده‌اند.

همچنین ۹۰ درصد سفارش‌های دارو، در بازۀ زمانی تعیین شده توسط پیک اسنپ‌دکتر از داروخانه دریافت و به کاربر تحویل داده شده است. رکورد سریع‌ترین زمان تحویل دارو توسط پیک اسنپ‌دکتر به کاربر ۱۵ دقیقه بوده است. پیک اسنپ‌دکتر برای ارسال سفارش‌های کاربران، نزدیک بیش از ۱۴٫۷ میلیون کیلومتر (۱۴,۷۵۰,۶۴۶) مسافت را در طول یک سال طی کرده‌اند. بیشترین مسافت طی شده برای ارسال سفارش دارو ۳۹ کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید  تیم ملی آی‌تی ایران در مسابقات جهانی مهارت: یک نقره و پنج مدالیون در لیون

بیش از ۱۳ هزار ساعت مکالمه برای پیگیری مشکلات کاربران

تیم پشتیبانی اسنپ‌دکتر برای پیگیری و حل موضوعات کاربران از جمله پیگیری تماس کاربر با پزشک یا روانشناس، راهنمایی دربارۀ نحوۀ استفاده از اپ، پیگیری و اصلاح سفارش دارو، ۶۳۸,۳۸۰ تماس ورودی و خروجی با کاربران داشته‌اند که مجموع مکالمه آن‌ها با کاربران برابر با ۱۳,۲۴۴ ساعت معادل حدود یک سال و ۶ ماه است. کاربران میزان رضایت خود از پشتیبانی اسنپ‌دکتر را با ثبت ۴ ستاره از ۵ ستاره نشان داده‌اند.

به گزارش روابط‌عمومی اسنپ‌دکتر، تمرکززدایی خدمات سلامت و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در حوزۀ سلامت از جمله اهدافی است که مدیران عامل اسنپ‌دکتر برای سال ۱۴۰۴ در سر دارند. رضا ماهرنیا و امیرحسین جهان‌دیده، مدیران عامل اسنپ‌دکتر در یادداشتی در گزارش عملکرد این مجموعه نوشته‌اند: 

«۱۴۰۳ را با تمرکز بر توسعۀ خدمات هوشند و هم‌گامی سلامت پشت سر گذاشتیم. در این مسیر تلاش کردیم تکنولوژی را بستری برای توسعه و حفظ سلامت مردم کشور قرار دهیم و قصد داریم در سال پیش رو به تمرکززدایی خدمات سلامت کمک کنیم و دسترسی به خدمات آنلاین سلامت را به‌صرفه و در لحظه، در گوشه‌گوشۀ ایران پهناور برای هموطنان عزیزمان فراهم آوریم. […] در تلاشیم با اقدامات پیش‌دستانه و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در حوزۀ سلامت به ترویج فرهنگ پیشگیری به‌جای درمان کمک کنیم. هدف نهایی ما ارتقای کیفیت زندگی از طریق مداخلۀ هوشمندانه، تسهیل مسیر درمان و حرکت به سمت نظام سلامت پیشگیرانه و هوشمند است. به امید داشتن سهمی در سلامتی هم‌میهنان عزیزمان.»

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *