بلوبانک سامان، یکتانت و یکتاپی همکاری راهبردی تازهای را با هدف توسعهٔ خدمات بانکداری شرکتی و ایجاد اکوسیستم یکپارچهٔ مالی آغاز کردند. این همکاری قرار است ترکیبی از زیرساختهای بانکی دیجیتال، ظرفیت تبلیغاتی و تجربهٔ اعطای تسهیلات اعتباری را در یک چارچوب مشترک گرد آورد.
به گزارش روابطعمومی یکتانت، همکاری سهجانبهٔ بلوبانک سامان، یکتانت و یکتاپی با هدف تسهیل دسترسی کسبوکارها به خدمات مالی و اعتباری آغاز شده است. بر اساس مفاد این توافق، مجموعهای از خدمات شامل ارائهٔ تسهیلات پرسنلی و سازمانی، توسعه و معرفی خدمات بانکداری شرکتی از طریق پنلهای سازمانی، اعطای محصولات اعتباری B2B2E و وامهایی تا سقف ۵ میلیارد ریال، و نیز عرضهٔ ابزارهای نوین پرداخت مانند «پرداخت با لینک» در دسترس کسبوکارها قرار خواهد گرفت.
رضا حیدری، مدیرعامل بلوبانک سامان، هدف این همکاری را گسترش اکوسیستم مالی بلوبانک عنوان کرده و گفته است:
«چشماندازهایی که برای بلو ترسیم کردهایم حول محور ساخت یک اکوسیستم مالی دوستداشتنی برای کاربران طراحی شده است؛ هدف این است که در آیندهای نه چندان دور، کاربران همهٔ نیازهای مالی خود را در اکوسیستمی که بلو برایشان فراهم کرده رفع و رجوع کنند. همکاریهای سازمانی این روزها نقش پررنگتری در بلو دارد و ورود به حوزهٔ بانکداری شرکتی، میتواند نقطهٔ عطفی در مسیر پیشروی ما باشد. این همکاری یک بار دیگر توانمندیهای بلو را در زمینهٔ تأمین مالی دیجیتال و ارائهٔ خدمات بانکی به کسبوکارها نمایش میدهد.»
مرتضی حسینینژاد، معاون کسبوکار بلوبانک سامان، با تأکید بر نقش تسهیلگری بلو در این طرح افزود:
«مأموریت ما تسهیل امور مالی است و این همکاری، تحقق همین مأموریت در مقیاس شرکتی است. در بلو با فراهم کردن پلتفرم جامع مالی و اعتباری خود، قصد داریم خدماتی را ارائه دهیم که شرکتها و پرسنل آنها به اعتبار و تسهیلات موردنیاز خود، درست در زمان و مکان مناسب دسترسی پیدا کنند. بلو در این همکاری، نقش تأمینکنندهٔ زیرساختهای مالی دیجیتال و پرداخت را ایفا میکند تا در کنار ظرفیت اعتباری یکتاپی و شبکهٔ گستردهٔ یکتانت، راهحلهای مالی و اعتباری سریع، مقرونبهصرفه و قابل اتکایی به شرکتها و کارکنان آنها ارائه دهد.»
علیرضا کامرانیانفر، قائممقام مدیرعامل یکتانت، نیز با اشاره به همکاری پیشین میان بلوبانک و یکتانت گفت:
«ما در یکتانت بهعنوان شریک تجاری راهبردی بلوبانک، طی سالهای اخیر کمپینهای متنوعی را در صدها نمایشدهندهٔ تبلیغات اجرا کردیم که نتیجهٔ آن بیش از ۳٫۵ میلیون نصب اپلیکیشن بلوبانک و بلوجونیور بوده است. پس از این همکاری موفق، فصل جدیدی از مشارکت راهبردی بلوبانک و یکتانت با موضوع توسعهٔ بازار در حوزهٔ بانکداری شرکتی و همچنین بازاریابی محصولات اعتباری نوین بلوبانک با نقشآفرینی یکتاپی آغاز شده است.»
به گفتهٔ محمدرضا علمیفرد، مدیرعامل یکتاپی، این شرکت در دو سال گذشته با ارائهٔ سرویس «الان بخر، بعداً پرداخت کن» (BNPL) برای کسبوکارها مسیر تازهای در اعتباردهی باز کرده است. او افزود:
«الان بخر، بعداً پرداخت کن» برای کسبوکارها، دسترسی به اعتبار را آسانتر کرده است. اکنون با این همکاری میتوانیم مدلهای جدیدی از تسهیلات سازمانی و B2B2E را عرضه کنیم و گامی عملی در جهت تأمین مالی سریع و کارآمد برای کسبوکارها برداریم.»
بر اساس اعلام شرکتها، این همکاری با هدف همافزایی میان حوزههای بانکی، تبلیغاتی و اعتباری طراحی شده و میتواند زمینهساز شکلگیری مدلهای تازه در تأمین مالی دیجیتال برای کسبوکارهای ایرانی باشد.







