پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک)  تهران در تاریخ  ۹ الی ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ در فضایی با متراژ 50 هزار متر، با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و هیات‌های خارجی از کشورهای روسیه، آلمان، کره، فرانسه، ترکیه، چین، تایوان و… برگزار می‌شود.

علی حکیم جوادی، رئیس شورای مرکزی سازمان نصر کشور در نشست خبری با بیان اینکه امسال اتاق بازرگانی طی برگزاری نمایشگاه الکامپ در کنار سازمان نصر کشور قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به آغاز دوره هفتم در سازمان ممکن بود زمان برگزاری نمایشگاه تغییر کند با اما لزومی در این تغییر دیده نشد.

امکان جابه‌جایی تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ وجود ندارد

در ادامه، ثروتی، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ نیز با تاکید بر اینکه تقویم نمایشگاه‌های کشور از چندین ماه قبل نوشته می‌شود، اظهار کرد: الکامپ یکی از شش نمایشگاه بزرگ کشور محسوب می‌شود و کل سایت نمایشگاه را در اختیار دارد. برای برگزاری این نمایشگاه از مهمانان داخلی و خارجی دعوت شده است و امکان تغییر روز و جابه‌جایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که تقویم نمایشگاهی کشور پر است، اگر قرار بود برگزاری الکامپ به خاطر انتخابات به تعویق بیوفتد، به طور کلی کنسل و در سال آینده برگزار می‌شد. الکامپ جزو پر مخاطب‌ترین نمایشگاه‌های کشور است و مخاطب خود را دارد. ما بر اساس تقاضای بازار حرکت می‌کنیم و تاکنون استقبال از برگزاری نمایشگاه در همان تاریخ معین زیاد بوده است.

حضور اعضای اتاق بازرگانی در «الکامپ کامرس» در حاشیه نمایشگاه الکامپ

در ادامه سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران با اشاره به همراهی اتاق بازرگانی با سازمان نصر اظهار کرد: از آنجایی که منابع ما محدود است، اگر هم افزایی شکل بگیرد اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید  پنل «اولویت واحدهای روابط عمومی چیست؟» در الکامپ برگزار شد

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین حوزه فناوری اطلاعات و تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی به واسطه اتاق بازرگانی شکل می‌گیرد، گفت: شرکت‌هایی هستند که کسب‌وکارهای مذکور را دارند اما بازار آن در اتاق شکل گرفته است. از سوی دیگر صنعت به حضور فناورانه شرکت‌های عضو نصر نیاز دارد. اتاق بازرگانی ارکان مختلفی دارد که یکی از این ارکان معاونت بین‌الملل است که دوستان می‌توانند از این طریق بازار خود را در کشورهای مد نظر گسترش دهند.

به گفته رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران، اعضای اتاق طی سه روز از نمایشگاه از کمیسیون‌های مختلف در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

زنان و تیم‌های خارج از تهران، دو محور اصلی «الکامپ پیچ»

همچنین نیازی منش، مسئول برگزاری «الکامپ پیچ» با تاکید بر اینکه الکامپ پیچ فرصتی در اختیار ایده‌ها قرار می‌دهد و فضایی برای سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: این فضا همان معیارهای و استانداردهایی را دارد که یک استارت اپ نیاز دارد رعایت کند. امسال دو‌محور اصلی در الکامپ پیج وجود دارد؛ نخست یک ظرفیت ویژه برای فعالیت خارج از مرکز تیم‌های خارج از تهران در نظر گرفته شده است و محور دوم حضور بانوان روی استیج الکامپ پیچ است.

وی ادامه داد: در الکامپ پیچ میزبان ۶۰ الی ۷۰ تیم هستیم که بیش از نیمی از ظرفیت پر و مهلت ثبت نام تا دوم تیر تمدید شده است. سه جایزه 50، 100 و 200 میلیونی برای سه تیم اول و یک سری هدایای غیر نقدی برای سایر تیم‌ها در نظر گرفته شده است.

برهمند، مسئول برگزاری «الکامپ استارز» نیز با اشاره به بازگشت این بخش از نمایشگاه پس از سال‌ها گفت: با چینش نمایشگاه امسال یک هم‌صحبتی بین استارت‌آپ‌ها و حاکمیت ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  اعزام نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی مسابقات جهانی مهارت-فرانسه ۲۰۲۴

«الکامپ تاکز» بخش دیگری از بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ است که طی آن فضایی برای رسانه‌ها با هدف برگزاری پنل، سخنرانی و… در نظر گرفته شده است. «الکامپ اینشورنس» نیز بخش جدیدی است که امسال به این نمایشگاه اضافه شده است و طی آن شرکت‌های حوزه فناوری بیمه با مدیریت بیمه مرکزی در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *