جمعه 27 مهر 1403

مدیر الکام‌استارز ضمن تشریح تاریخچه الکام‌استارز گفت: تفاوت اصلی الکام‌استارز سال جاری نسبت به سال‌های قبل این است که کانترهای استارت‌آپی به مجموعه سالن‌های اصلی الکام‌استارز هستند بازگشته‌اند.

آرش برهمند در گفت‌وگو با رسانۀ مُصوّر با اشاره به تاریخچه الکام‌استارز توضیح داد: الکامپ برای نخستین مرتبه 10 سال قبل تصمیم گرفت یک افزونه استارت‌آپی به خود اضافه کند. در آن زمان هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران از جمله آقایان شاهین طبری و پویا محمودیان با مباحث استارت‌آپی آشنایی بیشتری داشتند و رئیس هیات مدیره جناب آقای باقر بحری بعد از مشورت با این افراد مجوز اختصاص یک سری از سالن‌های خلوت‌تر آن زمان نمایشگاه را به مجموعه استارت‌آپی اخذ کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان 60 استارت‌آپ در سالن 18 نمایشگاه مستقر شدند اما تعداد این شرکت‌ها طی سال‌های بعد با سرعت افزایش یافت به طوری که به 500 تیم در پنج سالن رسید.

مدیر الکام‌استارز با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در زمان کرونا نمایشگاه الکامپ به مدت سه سال برگزار نشد و در سال چهارم که سال گذشته بود الکام‌استارز در نمایشگاه برگزار نشد. بنابراین امسال بعد از نزدیک به چهار سال الکام‌استارز به دامن نمایشگاه الکامپ برگشته است.

تفاوت الکام‌استارز 1403 با سال‌های قبل

برهمند به این سوال که الکام‌استارز 1403 چه تفاوتی با سال‌های قبل دارد، پاسخ داد: ماهیت الکامپ‌استارز مانند خیلی از رویدادهای دیگر حوزه استارت‌آپی طی این مدت بارها تغییر کرده است. موضوعی که در ابتدا یک رویداد انگیزشی و آموزشی بود و سعی می‌کرد جذب سرمایه داشته باشد، در سال‌های اخیر تغییر ماهیت داده و توانسته است امکان شبکه‌سازی و جریان آزاد اطلاعات در زمین بخش خصوصی را برای اکوسیستم استارت‌آپی فراهم کند.

بیشتر بخوانید  اسامی شرکت‌های حاضر در الکامپ 1403 منتشر شد

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد الکام‌استارز فراهم کردن فضای گفت‌وگو است، اظهار کرد: تفاوت اصلی الکام‌استارز سال جاری نسبت به سال‌های قبل این است که توانستیم کانترهای استارت‌آپی را به مجموعه سالن‌های 8 و 9 که سالن‌های اصلی الکام‌استارز هستند برگردانیم. از سوی دیگر مجموعه تینواستارز که مجموعه‌ای از رقابت‌های دانش آموزی محسوب می‌شود دوباره به الکام‌استارز برگشته است.

مدیر الکام‌استارز افزود: رویدادهای الکام‌پیچ و رقابت استارت‌آپی در یک استیج مجزا است و مجموعه ارائه‌های استارت‌آپی در چهار روز مجزا روی استیج الکام‌تاکز برگزار می‌شود. روز اول ارائه استارت‌آپی، روز دوم GAME و AI، روز سوم زنان و اکوسیستم نوآوری در ایران و روز چهار دیجیتال مارکتینگ است.

حضور دولت هوشمند در کنار استارت‌آپ‌ها

برهمند با بیان اینکه بخش عمده‌ای از استارت‌آپ‌ها در الکامپ 1403در سال‌های 8-9 و 27 حضور دارند، عنوان کرد: فعالیت‌های محتوایی در قالب الکام‌تاکز و فعالیت‌های رقابتی در قالب الکام‌پیچ هم باعث می‌شوند که تیم‌های زیادی حضور داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 100 تیم و شرکت در الکام‌استارز حضور یابند. البته هدف  این نیست که وانمود کنیم شرایط اکوسیستم استارت‌آپی فوق‌العاده‌ است؛ بلکه قصد داریم در زمین بخش خصوصی یک فضای امن برقرار کنیم برای اینکه بازیگران جدید اکوسیستم استارت‌آپی بتوانند در کنار بازیگران بزرگ‌تر حضور داشته باشند و بتوانند با حاکمیت و دولت تعامل سازنده داشته باشند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کل کشور برگزارکننده نمایشگاه الکامپ است و دیدگاه رونق‌بخشی به بازار دارد.

وی ادامه داد: همچنین امسال به ابتکار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و همراهی وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات حرکت قابل تقدیری از سمت بدنه وزارت ارتباطات رخ داده است و بازیگران دولت هوشمند در سالن 27 در کنار کانترهای استارت‌آپی مستقر هستند که یک بستر تعامل خوبی است. مهم‌ترین خان ثبت یک استارت‌آپ موضوع قانون‌گذاری است و به حضور دولت هوشمند در این فضا خوش‌بین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *