پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
Iran representatives in worldskills 2024

تیم ملی آی‌تی ایران در رقابت‌های جهانی مهارت ۲۰۲۴ که در لیون فرانسه برگزار شد، موفق به کسب یک مدال نقره و پنج مدالیون افتخار شد. این موفقیت در حالی رقم خورد کهب رای نخستین‌بار در تاریخ مسابقات، تمامی شرکت‌کنندگان ایرانی در این دوره از مسابقات، موفق به کسب مقام شدند.

چهل‌وهفتمین دور از مسابقات جهانی مهارت، از ۲۱ شهریور به مدت چهار روز با حضور ۱۵۰۰ رقابت‌کننده از ۷۰ کشور برگزار شد. نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی با ۱۴۷ نفر از برترین‌های جهان به رقابت پرداختند و توانستند عملکرد چشمگیری را از خود نشان دهند.

افتخارآفرینی تیم آی‌تی ایران

تیم ملی آی‌تی ایران با کسب یک مدال نقره توسط حمیدرضا حمیدی و حسن محمدی در رشتۀ «امنیت سایبری»، پس از نمایندۀ سوئیس به مقام دوم رسید. همچنین، علیرضا پورچالی در رشتۀ «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در «توسعۀ برنامه‌های موبایل»، سید آرمین طاهری در «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در «فناوری‌های وب» و مهرداد شیروانی در «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» موفق به کسب مدالیون افتخار شدند. این دستاورد در شرایطی محقق شد که رشته‌های کلاد و موبایل برای اولین‌بار توسط نمایندگان ایرانی تجربه شدند، با راهنمایی و منتورینگ شرکت آروان‌کلاد.

نقش برجستۀ بخش خصوصی

حضور نمایندگان ایرانی از شهرهای مختلف همچون قم، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، تهران و بجنورد در این مسابقات نیز جالب توجه بود. همراهی شرکت‌های خصوصی، از جمله آروان‌کلاد، در کنار سازمان فنی‌وحرفه‌ای، نقشی کلیدی در موفقیت‌های اخیر تیم آی‌تی ایران ایفا کرده است. این همکاری از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و موجب افزوده شدن رشته‌هایی مانند پردازش ابری و توسعۀ نرم‌افزار موبایل به لیست رشته‌های رقابتی شده است.

بیشتر بخوانید  گزارش سال ۱۴۰۲ جاباما منتشر شد

نگاهی به مسابقات جهانی مهارت

مسابقات جهانی مهارت از ۷۰ سال پیش به‌منظور نمایش توانایی‌های جوانان جهان شکل گرفته و به‌دلیل مهارت‌محور بودن، همواره توجه برندها و شرکت‌های بزرگ تجاری را به خود جلب کرده است. این مسابقات از چنان اهمیتی برخوردار است که رؤسای جمهور کشورها در مراسم افتتاحیۀ آن شرکت می‌کنند؛ چنانکه در دورۀ اخیر، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، این مسئولیت را برعهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *