جمعه 27 مهر 1403

همایش کاربرد متاورس در ارتباطات با سخنراني پروفسور علي اكبر جلالي، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت و رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی؛ دكتر عطاء الله ابطحي، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران؛ دكتر حميد ضيايي پرور، مدرس ارتباطات دانشگاه و استاد هادي چلويي، مدیر عامل موسسه اندیشمندان آکام گوهر، ٤ مرداد ١٤٠٣ در تهران برگزار و از اولین متاورس ایرانی رونمایی مي‌شود.

متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت و یک فضای دیجیتال سه‌بعدی است که با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زندگی آنلاین انسان را با زندگی واقعی و شبیه‌سازی‌شده او ترکیب می‌کند. از طریق این تکنولوژی، اینترنتی که امروز در حال استفاده از آن هستیم، در یک فضای واقعیت مجازی در دسترس خواهد بود.

متاورس از طریق رابط‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، پنج حس انسانی را با اینترنت ادغام و درگیر می‌کند. بنابراین میزان درک عمیق‌تری از هر رویداد و کسب اطلاعات در ذهن کاربر خواهد ماند، شیوه های نوین تدریس و درک مطلب توسعه داده و متدهای قدیمی به فراموشی سپرده خواهند شد. تکنولوژی های به کار رفته در متاورس شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت گسترده، واقعیت افزوده، واقعیت تلفیقی، رابطهای مغز و کامپیوتر، مدلسازی های سه بعدی و بازسازی اشیا، محاسبات فضایی و لبه‌ای و بلاکچین می‌شود.

با ظهور متاورس، حوزه های مختلف علمی و تخصصی و کسب و کارها، به شدت از این فناوری ، متاثر خواهند شد. حوزه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی از حوزه هایی است که با آمدن متاورس و گسترش آن، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. تبلیغات، برندینگ، نمایشگاه، جشنواره، رویدادهای مختلف، فعالیت های اطلاع رسانی، بازاریابی و .. هرکدام نقش موثری از متاورس را در خود بروز خواهند داد.

بیشتر بخوانید  رسانه در عصر هوش مصنوعی

متاورس و قابلیت پیوست رسانه‌ای آن

تعامل‌های مجازی از جمله حوزه‌هایی هستند که متاورس بر آنها تاثیر مستقیم و عمیق خواهد گذاشت. برگزاری نمایشگاه‌های متاورسی یکی از رویدادهای حوزه ارتباطات محسوب می‌شود که نگاه تازه‌ای به آن‌ها شروع شده است. متاورس در وجهی دیگر مانند یک پیوست رسانه‌ای عمل می‌کند؛ از آنجا که پلتفرم‌های بیشماری در وب 2.0 و وب 1.0 توسعه داده شده و هیچ کدام تطابق کامل با دنیای واقعی را در ذات خود تعریف نکرده‌اند، متاورس به عنوان یک رقیب بی بدلیل برای این دو عصر و مستقر در عصر چهارم ارتباطات، موجب می‌شود تا به عنوان یک همکار در رویدادهای واقعی مورد توجه قرارگرفته و بیشترین ضریب نفوذ مخاطبان را در پی داشته باشد.

رونمایی از اولین متاورس ایرانی

نمایشگاه متاورسی آلفانوا متعلق به نسل سوم وب است و قابلیت ارائه خدمات نمایشگاهی به صورت سه بعدی، آواتاری و تعاملی، با قابلیت‌های منحصر به فرد ارتباطات و قابل استفاده با تمام سخت افزارها را دارد. در همایش کاربرد متاورس در ارتباطات، با حضور صاحب نظران برجسته ارتباطات و فضای مجازی، دامنه این تاثیرات بررسی و تجزیه و تحلیل می شود و از اولین پلتفرم متاورس ایرانی رونمایی می‌شود.

این پلتفرم، امکان برگزاری هر رویدادی اعم از نمایشگاه، همایش، جشنواره، جلسه، رویداد و فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *