یکشنبه 18 شهریور 1403

مدیرعامل تپسی از تشکیل «گروه تپسی» خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

مصطفی سیدحسینی با اشاره به تشکیل «گروه تپسی» گفت: همه اقداماتی که در این مدت انجام داده‌ایم را ذیل یک‌‌ چتر تجمیع خواهیم کرد تا هم‌افزایی زیادی ایجاد کنیم. از ابتدا می‌دانستیم نیاز به یک کسب‌وکار یکپارچه داریم. امروز از هویت جدیدی پرده‌برداری می‌کنیم و آن گروه تپسی است. کار این گروه از امروز شروع می‌شود و هدف آن راهبری، نظارت کنترل و تسهیل‌گری کل این کسب‌وکارها است.

به گفته سیدحسینی، در مرحله نخست سرویس‌های سفارش غذا و سوپرمارکت برای بخشی از کاربران در دسترس خواهد بود.

اکالا در نیمه دوم ۱۴۰۳ ری‌برند می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه «اُفود» از دسترس خارج می‌شود، توضیح داد: کاربران افود از طریق سوپراپلیکیشن تپسی به «تپسی‌فود» دسترسی خواهند داشت و این سرویس از فردا در مشهد در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین «دارتیل» به «تپسی‌شاپ» تغییر پیدا می‌کند.

مدیرعامل تپسی از تلاش برای اجرای این تغییر تا نیمه مرداد خبر داد و افزود: علاوه بر این، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، «اکالا» ری‌برند می‌شود؛ زیرا این برند اندازه بزرگ‌تری دارد و لیدر بازار سوپرمارکت است، با ملاحظات بیشتری انتقال آن به تپسی دنبال می‌شود.

«تپسی‌فود» آخر تابستان به تهران می‌رسد

سیدحسینی با تاکید بر اینکه «افود» از این پس با نام «تپسی‌فود» فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تپسی‌فود کار خود را در تهران آغاز کرده و در مرحله جذب وندور است. تپسی‌فود تلاش می‌کند خدمات‌رسانی به مشتریان را تا پایان تابستان در تهران ارائه کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد قراردادهای خاص رقیب تپسی‌فود در بازار سفارش غذا گفت: این شرایط محصول اتفاقاتی بوده است که در پنج شش سال گذشته افتاده است. اگر از همان موقع رقابت به شکل واقعی انجام می‌شد، اینطور نمی‌شد. قراردادهای خاص رقیب با رستوران‌ها، چالش جدی ما است. برای مقابله با این وضعیت از همه امکانات‌مان استفاده می‌کنیم. اگر جایی فرصتی وجود داشته باشد که این موانع را برداریم ،این کار را می‌کنیم. در این مسیر از امکانات قانونی هم استفاده می‌کنیم اما به آن بسنده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید  بورسیه ۲۷ مهارت‌آموز ساکن مناطق کم‌برخوردار توسط اسنپ

خیز تاکسی اینترنتی تپسی برای تصاحب سهم بازار بیش از ۳۰ درصدی

مدیرعامل توسی در پاسخ به این سوال که این گروه چگونه می‌خواهد سهم بازار بالای رقبایی مثل دیجی‌کالا را تصاحب کند، توضیح داد: قطعا مسیر سختی را پیش رو داریم. به جز بخش گروسری در بقیه بخش‌ها سهم قابل توجهی نداریم. در ابتدا بیزینس‌مدل دارتیل شبیه دیجی‌کالا بود اما حالا تمرکز تپسی‌شاپ را روی Neighborhood Delivery (تحویل سریع سفارش‌ها از طریق وندورهای محلی) گذاشته‌ایم. خود دیجی‌کالا روی این بخش کار کرده اما سهم قابل توجهی نگرفته است. ما با تمرکز بر وندورهای محلی با سرعت بالا و ظرف دو ساعت سفارش را تحویل می‌دهیم.

بر اساس گزارش دیجیاتو، سیدحسینی در مورد شیوه سهم گرفتن از رقیب در بخش تاکسی نیز گفت: در چند استراتژی‌های رشد برای سرویس تاکسی را پیاده کرده‌ایم. در سال گذشته به سبب محدودیت‌های مالی نرخ انجام سفارش‌ها (fulfillment rate) خوب نبوده و الآن به سطح رقیب رسیده است اما برای رسیدن به سهم بازار بالای ۳۰ درصد، استراتژی‌های دیگری داریم. این بخش برایمان نسبت به بخش تپسی‌شاپ روشن‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *