دوشنبه 14 مهر 1404
Picture of روشن نوروزی
روشن نوروزی
سردبیر رسانۀ مُصوّر

فهرست

لینکدین یک گام دیگر به سمت قلمرو تیک‌تاک برداشته و با فیچر جدید «ترندهای ویدیویی» تلاش می‌کند کاربران را ترغیب کند تا با افزودن پاسخ‌های ویدیویی خود دربارۀ موضوعات ترند، در گفتگوها مشارکت کنند.
همان‌طور که در این نمونۀ منتشرشده توسط لیندزی گمبل (Lindsey Gamble) -متخصص رسانه‌های اجتماعی- دیده می‌شود، قالب جدید لینکدین شامل برچسب‌هایی در ویدیوها و همچنین در فید اصلی خواهد بود که موضوعات ترند ویدیویی پررونق را برجسته می‌کنند. با ضربه زدن روی هر موضوع، می‌توانید ببینید دیگر کاربران دربارۀ آن چه محتوایی منتشر کرده‌اند.

لینکدین همچنین بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا با کلیک روی دکمۀ «افزودن به این ترند»، مستقیماً دوربین خود را باز کرده و برداشت شخصی‌شان را ضبط کنند.

این قالب مشابه مقاله‌های «همکاری‌محور» تولیدشده با هوش مصنوعی در لینکدین است؛ مقاله‌هایی که در آن‌ها پرسش‌هایی در حوزه‌های تخصصی و صنعتی مطرح می‌شود و سپس از کاربران خواسته می‌شود تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

این فیچر هنگام عرضه، توجه زیادی را در این پلتفرم به خود جلب کرد؛ هرچند عمدتاً به این دلیل که کاربرانی که به‌طور مستمر در این مقاله‌ها مشارکت می‌کردند، نشان «کارشناس موضوعی» را در لینکدین دریافت می‌کردند. اما لینکدین به‌مرور این قابلیت را حذف کرد، چرا که متوجه شد برخی کاربران در حال دور زدن سیستم هستند. به‌احتمال زیاد، از آن زمان میزان مشارکت در مقاله‌های همکاری‌محور هم به‌شکل محسوسی کاهش یافته است.
اکنون لینکدین در تلاش است رویکردی مشابه را با ویدیوها امتحان کند؛ رویکردی که باز هم شباهت زیادی به مکانیزم مشارکت‌محور در تیک‌تاک دارد.

اما آیا این کار در بستر حرفه‌ای لینکدین جواب می‌دهد؟

بیشتر بخوانید  «انتفاع از فلاکت»: تیک‌تاک چگونه از پخش زندۀ گدایی کودکان سود می‌برد؟

در واقع می‌توان انتظار داشت که برخی کاربران لینکدین برای ارائۀ دیدگاه شخصی‌شان احساس انگیزه کنند؛ مخصوصاً اگر موضوع ترند شده با تجربیات حرفه‌ای آن‌ها هم‌راستا باشد. البته لینکدین باید مراقب باشد که موضوعات مطرح‌شده همچنان در چارچوب فضای حرفه‌ای باقی بمانند و به سمت حاشیه‌های غیرمرتبط نروند. اما اگر چنین شرایطی حفظ شود، می‌توان دید که این فیچر چگونه می‌تواند کاربران بیشتری را به اشتراک‌گذاری ویدیو در این پلتفرم ترغیب کند. به‌طور کلی، فعالیت‌های ویدیویی در لینکدین رو به افزایش است.

طبق اعلام خود لینکدین، مدت زمان تماشای محتوای ویدیویی در این پلتفرم طی یک سال گذشته ۳۶٪ رشد داشته است. به‌ویژه، مخاطبان جوان‌تر که حالا بیشتر به مصرف اطلاعات در قالب ویدیویی عادت کرده‌اند، نقشی پررنگ در این رشد دارند. بنابراین منطقی‌ست که این روند در لینکدین نیز ادامه‌دار باشد.

در نتیجه، این اقدام می‌تواند راهکاری هوشمندانه برای افزایش تعامل ویدیویی و تشویق کاربران به فعالیت بیشتر در پلتفرم باشد.

درحال‌حاضر، لینکدین در حال آزمایش فیچر «ترندهای ویدیویی» با کاربران آمریکایی است.

Picture of اندرو هاچینسون
اندرو هاچینسون

مدیر محتوا و رسانه‌های اجتماعی

Picture of روشن نوروزی
روشن نوروزی
سردبیر رسانۀ مُصوّر
Picture of روشن نوروزی
روشن نوروزی
سردبیر رسانۀ مُصوّر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *