پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
World Skills Lyon 2024

درحالی‌که تنها سه روز تا آغاز رسمی مسابقات جهانی مهارت WorldSkills 2024 در شهر لیون فرانسه باقی مانده است، تیم ملی مهارت ایران به همراه ۱۸ نمایندۀ خود به این شهر وارد شده‌اند. این دوره از مسابقات با حضور حدود ۱۵۰۰ جوان از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود و از چهارشنبه ۲۱ شهریور تا شنبه ۲۴ شهریور به طول خواهد انجامید.

به گفته یکی از کارشناسان همراه تیم ایران، همه‌چیز برای یک رقابت واقعی مهارتی آماده است. ایران امسال با ۱۸ نماینده در ۱۵ رشتۀ تخصصی در این آوردگاه جهانی حضور خواهد داشت. این نمایندگان که از شهرهای مختلف کشور پس از رقابت‌های داخلی انتخاب شده‌اند، با شعار این دوره از مسابقات “Where there is a skill there is a way” (هر جا مهارت باشد، راهی نیز وجود دارد) به مصاف رقبای خود می‌روند. کوچکترین نمایندۀ ایران که تنها ۱۶ سال سن دارد، در رشتۀ وب و توسعۀ شبکه‌های موبایل به این مسابقات راه یافته است.

مسابقات جهانی مهارت، معتبرترین و مهم‌ترین رقابت جهانی در حوزۀ مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این رویداد را دنبال می‌کنند. ایران در سال‌های گذشته نیز حضوری پرافتخار در این رقابت‌ها داشته است؛ به‌ویژه در سال ۲۰۱۳ که تمامی اعضای تیم ملی ایران موفق به کسب مدال یا مدالیون شدند.

کارشناسان همراه تیم نیز برای این دوره از مسابقات آماده‌اند. یکی از منتورهای تیم ایران که از کارشناسان آروان‌کلاد در حوزۀ آی‌تی است، ضمن اشاره به پرشور بودن این دوره از مسابقات گفت: «امروز ما محیط مسابقه را بررسی کردیم و با میزبانان مسابقات، قوانین را مرور نمودیم. از روزهای آینده شرکت‌کنندگان برای آشنایی با تجهیزات و سیستم‌های مسابقه به سایت خواهند آمد.»

بیشتر بخوانید  دادگاه کیفری اتهامات علیه اسنپ را مردود اعلام کرد

 پنج نماینده در حوزۀ فناوری اطلاعات و در رشته‌های زیر با حمایت و راهنمایی‌های آروان‌کلاد حضور دارند:

  • پردازش ابری
  • توسعۀ برنامه‌های موبایل 
  • مدیریت سیستم‌های تحت شبکه
  • فناوری‌های وب
  • راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت

اعصای تیم ملی مهارت ایران طی چهار روز رقابت فشرده، تلاش خواهند کرد تا توانایی‌های خود را در بالاترین سطح جهانی به نمایش بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *