سه‌شنبه 18 شهریور 1404
گزارش سال ۱۴۰۳ خانومی

فهرست

گزارش سال ۱۴۰۳ خانومی منتشر شد. این پلتفرم فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی، در گزارش سال ۱۴۰۳ خود با عنوان «سال رشد و مراقبت» تصویری از وضعیت و روندهای این پلتفرم در بازار ایران ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کاربران خانومی به ۲٫۷ میلیون نفر رسیده که ۹۱ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. خانومی همچنین اعلام کرده در سال گذشته ۸۰ درصد رشد درآمدی داشته و فروش آن به حدود ۱٫۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

آمار بازدید این پلتفرم نیز رشد قابل‌توجهی داشته است؛ متوسط بازدید ماهانه به ۱۰٫۵ میلیون نفر رسیده که نسبت به سال قبل ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. بازدید روزانه نیز از حدود ۲۲۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به ۳۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۳ رسیده است. همچنین، ۹۴ درصد کاربران از طریق موبایل وارد خانومی شده‌اند.

در حوزۀ کمپین‌های بازاریابی، این گزارش به دو رویداد اصلی یعنی «تولد خانومی» و «بلک‌بیوتی» پرداخته است. مجموعاً بیش از ۳۰۵ هزار تراکنش خرید در این دو کمپین ثبت شده است.

از نظر جغرافیایی، ۶۰ درصد سفارش‌ها از خارج تهران ثبت شده‌اند؛ رشد ۴٫۳ درصدی که نشان‌دهندۀ گسترش بازار خانومی به سایر استان‌هاست. از نظر ترکیب کالا، همچنان محصولات مراقبتی با سهم ۷۵٫۷ درصدی در صدر فروش قرار دارند.

این پلتفرم در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۲ هزار محصول جدید به ویترین خود اضافه کرده و اکنون بیش از ۴۷ هزار کالا عرضه می‌کند. همچنین شمار برندهای همکار به ۱۱۵۰ برند رسیده است که ۱۵۵ برند آن تازه‌وارد هستند.

خانومی در بخش مسئولیت اجتماعی نیز فعالیت‌هایی داشته است. کمپین‌هایی با محوریت «مراقبت از خود» و «حق انتخاب زنان» از جمله «زنان در آینه» و «تفاوت تو، رنگ زیبایی تو» در سال گذشته اجرا شدند؛ کمپین‌هایی که به گفتۀ این پلتفرم، تلاشی برای فاصله گرفتن از بازتولید کلیشه‌های رایج زیبایی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید  گزارش اقلیت

انتشار این گزارش، علاوه بر نمایش آمارهای رشد، پرسش‌هایی را هم دربارۀ وضعیت رقابت در بازار آنلاین محصولات زیبایی و بهداشتی و پایداری این روندها در شرایط اقتصادی کشور مطرح می‌کند؛ پرسش‌هایی که فراتر از اعداد و نمودارها اهمیت خواهند داشت.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۳ خانومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *