دوشنبه 26 شهریور 1403

گزارش سال 1402 اُکالا حاکی از آن است که تعداد کل کاربران این پلتفرم به بیش از 19 میلیون نفر و میزان بازدید از سایت و اپلیکیشن به بیش از 157 میلیون بازدید رسیده است. 223 شهر تحت پوشش اُکالا قرار دارند و 97 درصد ارسال سفارش‌ها موفق بوده است. تعداد سفارش‌های مشتریان در سال 1401 نسبت به سال 1402 ، 118 درصد و تعداد مشتریان جدید 147 درصد افزایش داشته است.

انتشار اولین گزارش سالانه اُکالا اولین گام در مسیر شفافیت

سیما محسنی، مدیر روابط عمومی اُکالا با اشاره به گزارش سال 1402 اُکالا به رسانه مُصَوّر گفت: انتشار اولین گزارش سالانه اُکالا به نوعی اولین گام در مسیر شفافیتی است که اُکالا تعهد کرده است با ذینفعان مختلف داشته باشد. انتشار گزارش سال مسیری است که به تازگی در اُکالا آغاز شده و قرار است که از این پس در قالب گزارش‌های موضوعی و فصلی، با نگاه عمیق‌تری به موضوعات پرداخته شود.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ سال رشد و تحول برای اُکالا بود و به تصویر کشیدن رشد و توسعه یک‌ سال گذشته در نگاه ذینفعان مختلف از اهداف اصلی انتشار این گزارش بوده است. تحول بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی از طریق تقویت زیرساخت‌ها و بالا بردن کیفیت سرویس از اهدافی است که اُکالا مانند سال گذشته روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد.

تهران با 144 درصد، شیراز با 123 درصد و اصفهان با 92 درصد بیشترین میزان رشد تعداد سفارش از اُکالا را در میان استان‌های کشور داشته‌اند. هر مشتری در سال 1402 با سفارش از اُکالا به طور میانگین، 33 کیلومتر مسافت کمتری طی کرده است. همچنین هر مشتری در سال گذشته با سفارش از اُکالا به طور میانگین 23 ساعت برای خود ذخیره کرده است. هر مشتری در طی سال 1402 به طور میانگین 291 هزار تومان تخفیف از اُکالا داشته است.در نیمه دوم سال گذشته توانسته است با استفاده از قابلیت ارسال رایگان سفارش‌ها در اُکالا به طور میانگین 187 هزار تومان ذخیره کند.

بیشتر بخوانید  جوابیه آپ در موضوع ممنوعیت فروش بلیت پرواز در این سوپراپلیکیشن

 

چیپس و پفک، بیکویت، ویفر و کراکر، کیک و کلوچه، شیر، پنیر، ماکارونی و رشته، کره، بستنی، نوشابه و شوینده لباس 10 محصول پرفروش اُکالا در سال گذشته هستند.

اُتایم یک ظرفیت مخصوص در پلتفرم اُکالا برای ارائه پرتخفیف‌ترین کالاها است که سهم مهمی در فروش دارد. اُتایم اولین قسمتی است که مشتریان پس از ورود به سایت مشاهده می‌کنند. بیشترین ظرفیت بازدید، قابلیت تغییرات سریع با شلف‌های نتحرک در بازه‌های زمانی 2 ساعته، قابلیت سفارشی‌سازی برای هر شهر و هر سوپرمارکت و تضمین افزایش فروش محصول از ویژگی‌های اُتایم محسوب می‌شود.

اُکالا رنک: رتبه‌بندی کالاهای سوپرمارکتی

اُکالارنک یک بستر اختصاصی در پلتفرم اُکالا برای مشارکت کاربران در سنجش رضایت و به اشتراک گذاری تجربه مثبت و منفی از مصرف کالاها و برندهای مختلف است. همه کربران می‌توانند در رتبه‌بندی مردمی کالاهای سوپرمارکتی شرکت کنند.

 



ظرفیت‌های لجستیکی اُکالا

افزایش سرعت عمل و کیفیت در ارسال سفارش‌ها نیازمند توسعه در زیرساخت‌های لجستیکی و فنی بوده است.

امکان خرید از فروشگاه‌های متنوع


رشد تعداد کارمندان

244 نفر از کارمندان اُکالا مرد و 212 نفر زن بودند.میانگین سنی کارمندان اُکالا 31 سال و جوان‌ترین کارمند 19 سال سن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *