دوشنبه 26 شهریور 1403

گزارش سال 1402 آژانس تبلیغات دیجیتال تپسل منتشر شد. بر اساس این گزارش، میزان نمایش سالانه تپسل به 617 میلیارد نمایش در سال رسیده است. عددی که نشان می‌دهد هر ایرانی روزانه حداقل 23 بار در معرض تبلیغات آنلاین این آژانش تبلیغاتی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، از میان صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، حوزه مالی و بانکی و سرمایه‌گذاری بیشترین میزان تبلیغات آنلاین را در ایران داشته‌اند.

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ داده‌کاوان شریف است که از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شده است. شرکتی که تبلیغات کسب‌وکارها را در رسانه‌ها منتشر می‌کند و واسط میان این دو است. تپسل از ابتدای فعالیت خود تاکنون با 146 هزار ناشر در حوزه وب و اپ همکاری کرده است. گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، خبر ورزشی، دیوار، اسنپ، عصر ایران، آمیرزا، ایرانسل، تماشا و برترین‌ها تنها بخشی از ناشران همکار تپسل هستند.

تپسل طی سال‌های فعالیت خود با 82 هزار تبلیغ‌دهنده و کسب‌وکار همکاری کرده است. روبیکا، کارنامه، ازکی‌وام، اسنپ‌فود، اسنپ، نوبیتکس ، اکالا و اوانو هم برخی از کسب‌وکارهای همکار تپسل بوده‌اند.

52 میلیارد نمایش برای یک برند

طبق گزارش این آژانس تبلیغاتی در سال 1402 بیشترین میزان نمایش برای یک تبلیغ‌دهنده 52 میلیارد بوده است. به عبارت دیگر یک کسب‌وکار توانسته با کمک تپسل یک تبلیغ خود را 52 میلیارد بار نمایش دهد. همچنین بیشترین کلیک برای یک تبلیغ‌دهنده 101 میلیون، بیشترین میزان نصب برای تبلیغ‌دهنده پنج میلیون و بیشترین میزان محتوایی که برای یک تبلیغ‌دهنده تولیدشده، 3200 محتوا بوده است.

بیشتر بخوانید  گزارش سال 1402 اُکالا منتشر شد

رشد 4 برابری تبلیغات گوگل ادز

کاهش 1.5 درصدی آمار تقلب (fraud)، رشد 500 درصدی نمایش کمپین‌های ویدئویی و افزایش چهار برابری تبلیغات گوگل ادز علی‌رغم تحریم‌ بودن ایران از دیگر دستاوردهای تپسل در سال 1402 است. به عبارت دیگر، اگرچه تبلیغات گوگل ادز در ایران تحریم است اما تپسل توانسته رکورد این تبلیغات در ایران را بزند و میزان تبلیغات گوگل ادز را به چهار برابر برساند.

89 هزار ساعت آموزش

کالج تپسل از سال 1402 با رویکردی جدید به آموزش دوره‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ روی آورد و دوره‌های حضوری و مجازی متعددی را برگزار کرد. بر اساس این گزارش در سال گذشته، 7680 نفر در دوره‌های کالج تپسل ثبت‌نام کرده‌اند و ویدئوهای آموزشی این کالج 88640 ساعت مشاهده شده است.

کدام صنایع بیشترین میزان تبلیغ آنلاین را داشته‌اند؟

گزارش سالانه تپسل نشان می‌دهد از میان صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، حوزه مالی و بانکی و سرمایه‌گذاری بیشترین میزان تبلیغات آنلاین را در ایران داشته‌اند. فروشگاه‌های اینترنتی، گردشگری و حمل و نقل و ارز دیجیتال در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار در حالی است که در سال 1401 بیشترین میزان تبلیغات مربوط به فروشگاه‌های آنلاین بود و صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در رتبه‌های بعدی قرار می‌گرفت. بر اساس گزارش مذکور، دریافت وام و تسهیلات مالی و بانکی در سال 1402 دغدغه بسیاری از مردم بوده است و به موازات آن، تبلیغات مالی و بانکی هم افزایش قابل توجهی داشته است. به عبارتی همزمان با کاهش تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال گذشته، میزان جستجو و تقاضای مردم برای دریافت وام و تسهیلات مالی و بانکی هم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

617 میلیارد نمایش در یک سال

میزان نمایش تبلیغات آنلاین تپسل در سال گذشته 617 میلیارد بوده است. عددی که نشان می‌دهد هر ایرانی در روز 23 بار در معرض تبلیغات آنلاین این شرکت تبلیغاتی قرار می‌گیرد. این در حالی است که بسیاری از افراد کمتر در معرض تبلیغات آفلاین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *