دوشنبه 14 مهر 1404
اسنپ‌پرو

فهرست

استفاده از خدمات آنلاین در زندگی روزمرۀ ایرانیان هر روز پررنگ‌تر می‌شود. در کنار این روند، سرویس‌های اشتراکی هم به‌تدریج جای خود را میان کاربران باز کرده‌اند. یکی از نمونه‌های داخلی این مدل، «اسنپ‌پرو» است؛ اشتراک حرفه‌ای سوپراپ اسنپ که در سال ۱۴۰۲ معرفی شد و حالا پس از یک سال و نیم، بیش از یک میلیون کاربر در ۲۹ شهر کشور از آن استفاده می‌کنند.

میثم ملاشریفی، معاون بازاریابی گروه اسنپ، دربارۀ وضعیت کنونی اسنپ‌پرو می‌گوید:

«امروز بیش از یک میلیون نفر مشترک اسنپ‌پرو هستند و این عدد نشان می‌دهد که این سرویس توانسته جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کند. هدف ما این است که گروه‌های بیشتری از کاربران با مزایای اسنپ‌پرو آشنا شوند و تجربۀ متفاوتی از خدمات سوپراپ داشته باشند. در سرویس‌های مشابه جهانی مانند اوبر از ۱۷۱ میلیون کاربر فعال ۳۶ میلیون نفر از اوبر وان یا اشتراک حرفه‌ای اوبر استفاده می‌کنند و این عدد نشان می‌دهد که اسنپ‌پرو هم‌چنان ظرفیت رشد دارد.»

میثم ملاشریفی اسنپ‌پرو
میثم ملاشریفی، معاون بازاریابی گروه اسنپ

ملاشریفی با اشاره به این که کاربران اسنپ‌پرو می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان در ماه هزینه‌های خود را کاهش دهند، می‌گوید:

«چنین قابلیتی به‌ویژه برای افرادی که به‌طور مداوم از خدمات آنلاین استفاده می‌کنند، می‌تواند تفاوت ملموسی در هزینه‌های ماهانه ایجاد کند. کاربران این سرویس از ابتدای آغاز به‌کار آن تا امروز در مجموع بیش از هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان در هزینه‌های خود در ۵ سرویس خودرو، غذا، سوپرمارکت تحویل فوری، فروشگاه و پزشک و مشاور صرفه‌جویی کرده‌اند؛ رقمی که تصویر ملموسی از تأثیر این پلتفرم بر زندگی روزمرۀ میلیون‌ها کاربر ارائه می‌کند. بخش بزرگی از جامعۀ کاربران اسنپ هنوز به اسنپ‌پرو نپیوسته‌اند و ظرفیت رشد این سرویس بسیار بالاست. کمپین «پرو حالش رو ببر» که از ۲۲ شهریور شروع شده‌است و تا ۴ مهر ادامه دارد، دقیقاً بر همین نقطه متمرکز است و تلاش می‌کند مسیر کاربران را برای عضویت در اشتراک پرو هموارتر کند.»

مدل اشتراک حرفه‌ای سوپراپ‌ها به ایران محدود نیست. در خاورمیانه، «کریم پلاس» با ارائۀ خدماتی مانند ارسال رایگان غذا و سوپرمارکت یا تخفیف در تعمیرات منزل فعال است. «طلبات پرو» نیز در کشورهای حوزۀ خلیج فارس و شمال آفریقا امکان ارسال رایگان نامحدود از رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها را فراهم کرده است. در سطح جهانی، «اوبر وان» و «لیفت پینک» هم نمونه‌هایی هستند که با دریافت مبلغ ثابت ماهانه یا سالانه، تخفیف سفر و مزایای دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید  بسته شدن درگاه‌های پرداخت دیجی‌کالا به‌دنبال تعلیق اینماد

در ایران، اسنپ‌پرو توانسته در مدت کوتاهی بخش قابل‌توجهی از کاربران سوپراپ را جذب کند و به گفتۀ مدیران این شرکت، هنوز ظرفیت رشد بالایی پیش‌رو دارد. پرسش اصلی این است که آیا سرویس‌های اشتراکی می‌توانند به بخشی پایدار از سبک زندگی دیجیتال ایرانیان تبدیل شوند یا نه؛ پرسشی که پاسخ آن در سال‌های آینده، هم به استقبال کاربران و هم به سیاست‌های پلتفرم‌ها بستگی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *