جمعه 30 شهریور 1403
WordPress Report Iran 1403

پلتفرم ژاکت، در دهمین سالگرد فعالیت خود، در رویدادی با حضور اصحاب رسانه گزارشی جامع از وضعیت وردپرس در ایران ارائه کرد. این گزارش با هدف به اشتراک‌گذاری داده‌ها و تحلیل‌ها به منظور کمک به رشد کسب‌وکارهای دیجیتال و فعالان وردپرس تهیه شده است. براساس این گزارش، وردپرس به دلیل رایگان بودن، پشتیبانی از زبان فارسی و سادگی استفاده، محبوبیت فراوانی در ایران یافته است.

طبق این گزارش، ژاکت از طریق فروش محصولات وردپرسی خود در سال گذشته توانسته است به توسعه‌دهندگان کمک کند تا ۲۵ درصد رشد درآمد را تجربه کنند. همچنین، درآمد سالانۀ توسعه‌دهندگان به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش داشته است. این آمار نشان از رشد سریع بازار وردپرس فارسی دارد و فرصت‌های جدیدی را برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت فراهم کرده است.

وضعیت وردپرس در وب فارسی

وردپرس با ۴۰ درصد ضریب نفوذ، جایگاه قابل‌توجهی در وب فارسی دارد. از میان بیش از یک میلیون سایت ایرانی، حدود ۵۷۲ هزار سایت از وردپرس استفاده می‌کنند. بااین‌حال، نسبت نفوذ وردپرس در ایران همچنان از میانگین جهانی پایین‌تر است. درعین‌حال، پلتفرم‌هایی نظیر ژاکت با ارائۀ محصولات متنوع نقشی حیاتی در رشد و توسعۀ این سیستم مدیریت محتوا در ایران ایفا کرده‌اند.

برخی از وب‌سایت‌های معروف طراحی‌شده و توسعه‌یافته با وردپرس

محصولات پرفروش و رشد درآمد توسعه‌دهندگان

ژاکت با فروش بیش از ۸۸۷ هزار محصول، ۶۰ درصد از سهم بازار محصولات وردپرس در ایران را در اختیار دارد. افزونه‌های مرتبط با سئو دومین محصول پرفروش ژاکت هستند و قالب‌های فروشگاهی و چند منظوره نیز در صدر فروش قرار دارند. یکی از نکات برجستۀ این گزارش، اشاره به درآمد قابل‌توجه توسعه‌دهندگان است؛ به‌طوری که برخی از آنان توانسته‌اند تا ۱۰۰ میلیون تومان از برخی پروژه‌های خود درآمد کسب کنند.

بیشتر بخوانید  تخفیف اسنپ برای ۳۵ مرکز اهدای خون در سراسر کشور

آیندۀ وردپرس در ایران

این گزارش نشان می‌دهد که وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم باز و انعطاف‌پذیر، همچنان بستر مناسبی برای رشد و توسعۀ کسب‌وکارهای دیجیتال در ایران است. با توجه به رشد ۲۰ درصدی سالانۀ درآمد توسعه‌دهندگان و استقبال از افزونه‌ها و قالب‌های وردپرسی، به نظر می‌رسد این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *