سه‌شنبه 1 آبان 1403
Snapp announces new feature

یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارزیابی کیفیت در سفرهای اسنپ، سیستم امتیازدهی و نظرسنجی پایان سفر است. این سیستم که به‌صورت ناشناس طراحی شده، به کاربران مسافر و راننده امکان می‌دهد تا تجربۀ سفر خود را ارزیابی کرده و نظراتشان را ثبت کنند. این امتیازدهی نه‌تنها در پروفایل کاربران نمایش داده می‌شود، بلکه به‌عنوان یکی از معیارهای اصلی برای بررسی عملکرد رانندگان و تصمیم‌گیری در مورد دسترسی آن‌ها به امکانات و تسهیلات ویژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین گزارش تیم کنترل کیفی اسنپ، ۴۳ درصد از مسافران پس از اتمام سفرشان اقدام به ثبت امتیاز کرده‌اند. بااین‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از کاربران مسافر به اشتباه امتیاز ۱ ستاره را برای راننده ثبت کرده‌اند، که ممکن است به دلیل عجله یا عدم تمرکز در لحظۀ ثبت امتیاز باشد. این در حالی است که امتیاز ۱ ستاره نشان‌دهندۀ نارضایتی شدید است و نباید با امتیازهای متوسط یا قابل قبول اشتباه گرفته شود. باتوجه‌به اینکه در منوی جدید پشتیبانی اسنپ، امکان اصلاح امتیاز و نکات مثبت و منفی انتخاب‌شده وجود ندارد، دقت در ثبت امتیاز از سوی کاربران مسافر موجب می‌شود نتایج به‌دست آمده از نظرسنجی سفر صحت بیشتری داشته باشد.

 

رانندگانی که امتیاز بالایی کسب می‌کنند، از مزایایی مانند طرح‌های تشویقی و تخفیف در خدمات بهره‌مند می‌شوند، درحالی‌که رانندگانی که امتیازشان از حد تعیین‌شده پایین‌تر باشد، پیام‌هایی حاوی راهکارهای بهبود دریافت خواهند کرد. اسنپ اعلام کرده است که به‌صورت پیوسته عملکرد کاربران راننده را بر مبنای بازخورد و گزارش‌های کاربران مسافر بررسی می‌کند و بر اساس نتایج این بررسی‌ها و صحت‌سنجی گزارش‌ها و امتیازات ثبت شده در پایان سفر، ناوگان فعال خود را پایش می‌کند. در این روند، ممکن است حساب کاربری کاربران راننده بر اساس نتایج سیستم امتیازدهی به‌طور موقت یا دائم غیرفعال شود.

بیشتر بخوانید  بیانیۀ دیجی‌کالا درباره اتفاقات اخیر

اسنپ تأکید کرده است که این سیستم بازخورد و امتیازدهی با هدف بهبود مستمر کیفیت خدمات و ارتقای تجربۀ کاربران طراحی شده است. بررسی دقیق امتیازات و نظرات کاربران کمک می‌کند تا خدمات ارائه‌شده به مسافران به‌طور پیوسته بهبود یابد و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *