چهارشنبه 19 شهریور 1404
تولید ویدئو با هوش مصنوعی

فهرست

درحالی‌که تقاضا برای محتوای ویدئویی در پلتفرم‌های اجتماعی رو به افزایش است، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه‌هایی عملی و مؤثر برای تولید این نوع محتوا هستند. در همین راستا، گوگل به‌تازگی مدل پیشرفتۀ تولید ویدئو خود را با نام Veo 2 به شکل گسترده‌تری در دسترس کاربران قرار داده است؛ مدلی که می‌تواند تنها با دریافت دستورهای متنی، ویدئوهایی کوتاه و با کیفیت تولید کند.

طبق اعلام گوگل، «Veo 2» توانایی تولید کلیپ‌هایی ۸ ثانیه‌ای با وضوح ۷۲۰p را دارد که با فرمت MP4 و نسبت تصویر افقی ۱۶:۹ قابل دانلود هستند. این قابلیت اکنون برای کاربران نسخۀ پیشرفتۀ جمینای (Gemini) فعال شده و از طریق پلتفرم گوگل‌لبز (Google Labs) و ابزار ویسک (Whisk) نیز در دسترس قرار گرفته است. ویسک پروژه‌ای آزمایشی است که امکان خلق تصاویر و حالا ویدئوهای متحرک را از ترکیب متن و تصویر فراهم می‌کند.

گوگل دربارۀ قابلیت‌های جدید خود می‌گوید:

«از امروز، کاربران نسخۀ پیشرفتۀ جمینای می‌توانند با استفاده از مدل تولید ویدئوی Veo 2، محتوای ویدئویی خود را خلق کرده و به‌راحتی به اشتراک بگذارند.»

به گفتۀ گوگل، خروجی‌های تولیدشده با این مدل، به‌لطف درک پیشرفتۀ آن از فیزیک دنیای واقعی و حرکت انسان، کیفیت بصری بالایی دارند. بااین‌حال، برخی نتایج همچنان ممکن است غیرطبیعی یا بیش‌ازحد صیقلی به‌نظر برسند—موضوعی که گوگل اذعان دارد در حال بهبود آن است.

در کنار Veo 2، قابلیت انیمیشن‌سازی گرافیکی نیز به ابزار ویسک افزوده شده است؛ قابلیتی که امکان تبدیل متن به بازنمایی‌های بصری متحرک را فراهم می‌آورد. این ویژگی‌ها در مجموع گامی دیگر به سوی تولید فیلم‌های کامل با استفاده از هوش مصنوعی تلقی می‌شوند؛ روندی که می‌تواند تولید محتوای خلاقانه را برای طیف وسیع‌تری از کاربران در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید  رونمایی از هوش مصنوعی ایرانی لوکس‌وایز

بااین‌حال، حتی در عصر ویدئوهای هوش‌مصنوعی، روایت همچنان عنصر کلیدی باقی می‌ماند. فرقی نمی‌کند کلیپ شما تنها چند ثانیه باشد یا چند دقیقه، آنچه ویدئو را تأثیرگذار می‌کند، مفهوم پشت آن است.

برای بازاریابان دیجیتال، ابزارهایی مانند Veo 2 می‌توانند به‌عنوان مکملی قدرتمند در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی به‌کار گرفته شوند—مخصوصاً زمانی که هدف، صرفاً متحرک‌سازی و ساخت سریع و مؤثر تبلیغات ویدئویی است.

گوگل اعلام کرده که قابلیت تولید ویدئو با هوش مصنوعی، از امروز به تدریج برای تمامی کاربران نسخۀ پیشرفتۀ جمینای در سراسر جهان فعال خواهد شد؛ هم از طریق نسخۀ وب و هم اپلیکیشن موبایل. این فرایند طی چند هفتۀ آینده ادامه خواهد داشت.

 

Picture of اندرو هاچینسون
اندرو هاچینسون

مدیر محتوا و شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *