به گزارش روابطعمومی اُکالا، این پلتفرم فروش آنلاین در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۴ توانسته ۲۴۶ هزار و ۱۰۲ سفارش را در ۲۴۸ شهر کشور پردازش کند و به فروش روزانه ۱۴۰ میلیارد تومان برسد. این میزان ثبت سفارش که در جریان کمپین «رایگان میرسونمش» رخ داده، بنا بر اعلام شرکت، بالاترین رکورد ثبتشده برای اُکالا در حوزهٔ فروش روزانهٔ محصولات سوپرمارکتی است. در ساعات اوج فعالیت این روز، سامانه توانسته ۱۰ سفارش در هر ثانیه پردازش کند و ترافیک ورودی آن نیز نسبت به روزهای عادی ۷۳ درصد افزایش داشته است.
بیش از ۱۲۰ برند فعال در صنعت کالاهای تندمصرف در این کمپین مشارکت داشتهاند و در مجموع ۲۳۱۵ قلم کالا با تخفیف عرضه شده است. بر اساس دادههای منتشرشده، گروههای کالایی لبنیات، تنقلات، نوشیدنی، خواربار و محصولات نظافتی بیشترین سهم فروش را در میان سفارشهای ثبتشده داشتهاند.
اُکالا اعلام کرده که یکی از چالشهای اصلی در فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی، سرعت و دقت در تحویل سفارشهاست و طبق گزارش ارائهشده، در روز اجرای کمپین بیش از ۹۷ درصد سفارشها با موفقیت تحویل شده است. عملیات لجستیکی این روز با همکاری ۱۲ هزار سفیر از ناوگان الوپیک و بیش از ۳۲۵۰ فروشگاه و سوپرمارکت طرف قرارداد در ۳۱ استان انجام شده است. به گفتهٔ اُکالا، زیرساخت فنی پلتفرم نیز در جریان این حجم از تراکنش و سفارش، پایداری کامل داشته است.







