سه‌شنبه 18 شهریور 1404
okala

فهرست

به گزارش روابط‌عمومی اُکالا، این پلتفرم با موفقیت در اجرای کمپین ۳۶۰ درجه‌ای خود توانست رکوردی تازه در صنعت فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی ثبت کند. اُکالا در روز پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ با اجرای کمپین دو روزۀ «سوپرتخفیف» در بستر کمپین بزرگ‌تر «رایگان می‌رسونمش» به رکورد ثبت ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ سفارش دست یافت. رکورد قبلی بازار آنلاین سوپرمارکتی، با حدود ۱۳۰ هزار سفارش در یک روز، به این ترتیب شکسته شد.

ثبت ۴ سفارش در هر ثانیه در ساعات اوج فروش

در ساعات اوج فروش کمپین «سوپرتخفیف» میان ساعت‌های ۱۲ تا ۱۴، اُکالا موفق به ثبت ۳۱ هزار و ۵۶۴ سفارش شد. رضا عباسی، مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی اُکالا، دربارۀ این دستاورد گفت: «ثبت چنین رکوردی تنها از جنبۀ فروشی حائز اهمیت نیست، بلکه جنبۀ بسیار مهم دیگر آن، پیچیدگی‌های عملیاتی، حفظ کیفیت سرویس‌دهی و تحویل موفق سفارش‌هاست».

okala

به گفتۀ عباسی، مشارکت بیش از ۴۰ برند مطرح در حوزۀ کالاهای تندمصرف (FMCG) و حضور گسترده در فضاهای تبلیغاتی آفلاین و آنلاین از جمله دلایل اصلی موفقیت این کمپین بوده است. او افزود: «مانند کمپین‌های قبل، برندهای مشارکت‌کننده در کمپین فروشی سوپرتخفیف با افزایش چشمگیر فروش محصولات خود در پلتفرم اُکالا روبه‌رو شدند».

okala

عباسی همچنین به تفاوت‌های صنعت آنلاین گروسری با دیگر شاخه‌های تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: «به‌طورکلی نقطۀ تمایز صنعت آنلاین‌گروسری با سایر شاخه‌های E-Commerce، مسئلۀ سرعت تحویل و بخش‌های عملیاتی آن است. نیاز به تحویل سریع (On-Demand) در کسب‌و‎کار ما، پیچیدگی اجرای کمپین‌های بزرگ فروشی را چندین برابر می‌کند. در واقع این کمپین‌ها فقط جنبۀ فروش و بازرگانی نداشته و نیاز به یک آمادگی عملیاتی بسیار بالا در سطح تأمین‌کنندگان FMCG، لجستیک، فروشگاه‌ها و همین‌طور پشتیبانی داریم تا بتوانیم کیفیت خدمات متوازن و مشابه روزهای عادی ارائه کنیم».

بیشتر بخوانید  سرویس «سفر اشتراکی» اسنپ در تهران و کرج آغاز به‌کار کرد

پلتفرم خرید آنلاین اُکالا، که به‌عنوان نخستین استارتاپ گروه صنعتی گلرنگ در بخش تجارت الکترونیک شناخته می‌شود، در مهرماه امسال هفتمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *