سه‌شنبه 22 مهر 1404
مخاطب اضطراری

فهرست

اسنپ از اضافه شدن قابلیتی تازه با عنوان «مخاطب اضطراری» به مجموعۀ ابزارهای امنیت سفر خود خبر داده است. این قابلیت به مسافران امکان می‌دهد تا نام و اطلاعات تماس یک فرد مورد اعتماد را در اپلیکیشن ثبت کنند تا در صورت بروز حادثه یا در دسترس نبودن کاربر، تیم امنیت سفر اسنپ بتواند با او تماس بگیرد.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، با اشاره به رویکرد این شرکت در تقویت امنیت کاربران گفته است:

«اسنپ برای افزایش امنیت کاربران مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند و سیاست‌های نظارتی را به کار گرفته است و بر اساس نیاز کاربران قدم‌های تازه‌ای در این مسیر برمی‌دارد. امکان ارسال مشخصات سفر و لینک ردیابی لحظه‌ای برای نزدیکان که تا پیش از این در دسترس کاربران مسافر بود، زین پس با قابلیت جدید مخاطب اضطراری می‌تواند به‌صورت خودکار تنظیم شود. همچنین، ثبت مشخصات یک فرد مورد اعتماد به‌عنوان مخاطب اضطراری توسط مسافر به کارشناسان تیم امنیت سفر ما کمک می‌کند موارد فوری و اضطراری را بدون منع قانونی و با سرعت بیشتر پیگیری کنند.»

بر اساس توضیحات منتشرشده، مخاطب اضطراری شخصی است که کاربر به او اعتماد دارد و در شرایط خاص می‌تواند لینک مشخصات سفر را دریافت کند یا در صورت نیاز، از طرف مسافر با اسنپ در تماس باشد. در صورت وقوع حادثه یا در دسترس نبودن مسافر، تیم امنیت سفر ابتدا با کاربر تماس می‌گیرد و در صورت بی‌پاسخ ماندن، با مخاطب اضطراری تماس خواهد گرفت تا موضوع را پیگیری کند یا اطلاعات لازم را در اختیار او بگذارد.

قابلیت ارسال خودکار مشخصات سفر که پیش‌تر تنها از طریق بخش «امنیت سفر» یا همان سپر آبی‌رنگ در طول سفر فعال می‌شد، اکنون با تعریف مخاطب اضطراری قابل زمان‌بندی است. کاربران می‌توانند تنظیم کنند که اطلاعات سفرشان همیشه، یا تنها در ساعات خاصی از شب (۱۰ شب تا ۷ صبح)، به‌صورت خودکار برای مخاطب اضطراری ارسال شود.

بیشتر بخوانید  تجهیز کارگاه مهارت آموزی دختران؛ طرح جدید نیکوکاری اسنپ

شماره و اطلاعات مخاطب اضطراری تنها برای کارشناسان تیم امنیت سفر قابل دسترسی است و کارشناسان پشتیبانی عمومی به این داده‌ها دسترسی ندارند. همچنین، امکان تغییر یا حذف مخاطب اضطراری در هر زمان برای کاربران فراهم است.

اسنپ اعلام کرده است که فعال‌سازی این قابلیت از دو مسیر ممکن است: از طریق منوی «امنیت سفر در اسنپ» در بخش تنظیمات اپلیکیشن، یا در حین سفر از طریق گزینۀ «مخاطب اضطراری» در سپر آبی‌رنگ. پس از ثبت اطلاعات، فرد انتخاب‌شده پیامکی از سوی اسنپ دریافت می‌کند که او را از ثبت نامش به‌عنوان مخاطب اضطراری آگاه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *