سه‌شنبه 6 آبان 1404
هویت بصری جدید چارگون

فهرست

شرکت نرم‌افزاری چارگون در رویدادی با عنوان «تغییر» از تحول راهبردی خود در حوزه‌های فلسفهٔ محصول، ساختار فنی و هویت برند خبر داد. این شرکت که بیش از ۲۷ سال در تولید نرم‌افزارهای سازمانی فعالیت دارد، اعلام کرد از مدل سنتی «نرم‌افزار بسته» عبور کرده و اکنون بر توسعهٔ یک پلتفرم باز مبتنی بر Open API، شکل‌دهی به یک زیست‌بوم فناورانه و ادغام هوش مصنوعی سازمانی (Enterprise AI) در محصولات خود تمرکز دارد.

در ابتدای رویداد، شاهین طبری، رئیس هیئت‌مدیرهٔ چارگون، ضمن اشاره به تحولات نسلی و فناوری، فلسفهٔ جدید شرکت را بر محور «ارتباط انسان با انسان (H2H)» معرفی کرد. او گفت مأموریت نخست چارگون در دهه‌های گذشته «شکستن دیوارهای اطلاعاتی» بین واحدهای مختلف یک سازمان بود، اما اکنون هدف شرکت، «توانمندسازی انسان‌ها در دل سازمان‌ها» است.

طبری افزود:

 «وقتی نقطه‌نگاهمان را روی کاربر گذاشتیم، به این درک رسیدیم که نه همهٔ امکانات موردنیاز در نرم‌افزار ماست و نه همهٔ خلاقیت‌های دنیا در اتاق فکر ما. این ما را به سمت یک تحول تکنولوژیک جهانی سوق داد: لزومی ندارد همه‌چیز را از صفر تولید کنیم.»

او تأکید کرد که «همدلی» از دید چارگون یک مهارت سازمانی است و می‌تواند در سطح تصمیم‌گیری، طراحی محصول و تعامل با مشتری به‌کار گرفته شود.

شاهین طبری، رئیس هیئت مدیرهٔ چارگون
شاهین طبری، رئیس هیئت مدیرهٔ چارگون

پلتفرم باز چارگون و تغییر در ساختار محصول

فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون، در تشریح این تحول، از راه‌اندازی پلتفرم جدید شرکت با محوریت Open API خبر داد و آن را گامی در جهت تبدیل چارگون از یک تولیدکنندهٔ نرم‌افزار به «سازندهٔ پلتفرم» توصیف کرد. او گفت:

«شرکت‌های بزرگ دنیا در حال ساخت پلتفرم هستند. تعریف محصول عوض شده است و حالا دیگر تجربه مهم‌تر است.»

به گفتهٔ رحمانی تغییر در نوع رابطه با مشتریان از پشتیبانی مشتری به موفقیت مشتری رسیده است. رحمانی همچنین به تغییر در ماهیت «دارایی‌ها» اشاره کرد و افزود:

«نسل جدید به دنبال مالکیت نیست، به دنبال دسترسی است. دارایی اصلی ما نیز تجربهٔ این سال‌هاست و پاسخ ما به این تغییرات، ارائهٔ دسترسی به بهترین تجربهٔ ممکن برای کاربر است. اگر زمانی دارایی شرکت‌ها ساختمان و تجهیزات بود، امروز دارایی واقعی تجربه و دانشی است که از مسیر همکاری با مشتریان و سال‌ها فعالیت به‌دست آمده است. ما در چارگون تلاش کرده‌ایم این تجربه را نه‌تنها حفظ کنیم، بلکه مدام آن را غنی‌تر کنیم. استراتژی‌های ما در برابر این تغییرات اینست که همهٔ بازار را هدف گرفته‌ایم؛ از استارتاپ‌های کوچک تا سازمان‌های کلان. همچنین می‌خواهیم یک تجربهٔ نوآورانه و دلنشین برای کاربران خلق کنیم و می‌خواهیم یک زیست‌بوم کلان ایجاد کنیم و قصد داریم رابطه با مشتریان را تقویت کنیم و همانطور که گفتم از پشتیبانی مشتری به موفقیت مشتری برسیم. وقتی از درون مدل‌های ذهنی، ساختار و رویکردمان را تغییر می‌دهیم، طبیعی است که ظاهرمان هم باید بازتابی از این تغییر باشد. به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفتیم در هویت بصری و برند نیز نوسازی ایجاد کنیم.»

فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون
فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون

در ادامه، سرور رضایی، عضو هیئت‌مدیرهٔ چارگون، بر تحول در ماهیت نرم‌افزارها تأکید کرد و گفت:

«ما در طول سال‌ها یاد گرفتیم که نرم‌افزار فقط برای کنترل نیست، بلکه برای اعتماد و رشد است. امروز هر کارمند در سازمان باید یک چشم‌انداز، یک مأموریت و یک مسیر اختصاصی داشته باشد. وقتی این عناصر را کنار هم می‌گذاریم، داده‌ای خلق می‌شود که خوراک هوش مصنوعی است؛ هوشی که می‌تواند مسیر کاری سازمان را از کلان تا جزئیات پیشنهاد دهد. وقتی پرسنل خوشحال‌تر و کارآمدتر باشند، در واقع سازمان به آرزوی قدیمی خود — درخشش کسب‌وکار ایرانی — نزدیک‌تر می‌شود. اکوسیستمی که در حال شکل‌گیری است، به ما کمک می‌کند نوآوری، خلاقیت و خدمات را در کنار سازمان‌های مشتری قرار دهیم. هدف این است که از پشتیبانی صرف عبور کنیم و به سمت موفقیت مشترک حرکت کنیم؛ یعنی استراتژی ما از کاست [هزینه] به ساکسس [موفقیت] تغییر کند.»

سرور رضایی، عضو هیئت‌مدیرهٔ چارگون
سرور رضایی، عضو هیئت‌مدیرهٔ چارگون

بخش پایانی رویداد به برنامه‌های چارگون در حوزهٔ هوش مصنوعی سازمانی اختصاص داشت. شهباز توکلی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر فنی شرکت، با اشاره به ترندهای جهانی فناوری گفت:

«سؤال این نیست که آیا چارگون باید در حوزهٔ هوش مصنوعی کاری کند یا نه؛ سؤال این است که چگونه باید یک نرم‌افزار هوشمند سازمانی با AI ایجاد کنیم؟»

پاسخ چارگون، طراحی یک محیط «ابر محاسباتی» امن است که به مدیران و کارمندان اجازه می‌دهد به زبان طبیعی با داده‌های سازمان خود گفتگو کرده و پاسخ‌های هوشمند دریافت کنند. تأکید اصلی در این بخش بر «امنیت» و «حفظ حریم خصوصی داده‌های سازمانی» بود؛ دغدغه‌ای که بزرگترین مانع بر سر راه استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی عمومی در محیط‌های کسب‌وکار است.

بیشتر بخوانید  رویداد بقا در بحران: یک مسئولیت اجتماعی مشترک
شهباز توکلی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر فنی چارگون
شهباز توکلی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر فنی چارگون

هویت بصری تازهٔ چارگون

در پایان رویداد، آرین اوهانیان، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون، از هویت بصری جدید شرکت رونمایی کرد و گفت:

«لوگوی جدید که از چهار دایره با اندازه‌های مختلف در یک قالب مربعی تشکیل شده، مفاهیم متعددی را در خود جای داده است: از چهار نقطه در تایپوگرافی فارسی و چهار شکل دایره‌ای در نوشتار انگلیسی کلمهٔ «چارگون» گرفته تا اشاره به چهار طیف مشتریان این شرکت (سازمان‌های کوچک، متوسط، بزرگ و نوپا). دایره به‌عنوان کامل‌ترین شکل هندسی، نمادی از یکپارچگی و جامعیتی است که چارگون در اکوسیستم جدید خود به دنبال آن است.»

آرین اوهانیان، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون
آرین اوهانیان، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *