شنبه 6 مرداد 1403

روابط عمومی ‌سنتی بر مدیریت شهرت یک شرکت و کنترل روایتی که از طریق پوشش رسانه‌ای به دست آمده تمرکز دارد، این در حالی است که در روابط عمومی‌مدرن بیشتر بر‌ ایجاد و به اشتراک‌گذاری داستان در طیف گسترده‌ای از کانال‌‌ها و پلتفرم‌‌ها متمرکز است.

تکنیک‌‌های سنتی ممکن است همیشه برای روابط عمومی‌ مدرن اعمال نشوند. از‌ این رو کسب‌وکارها باید در نظر بگیرند که چگونه روابط عمومی‌(PR) را به صورت مدرن مدیریت کنند.

با روابط عمومی‌مدرن، شما نه تنها با کانال‌های رسانه‌ای هدفمند و روزنامه‌نگاران آنلاین بلکه با عموم مردمی ‌که در مورد کسب‌وکار شما صحبت می‌کنند نیز ارتباط برقرار خواهید کرد. روابط عمومی مدرن دیگر توسط افراد معدودی هدایت نمی‌شود. با همین نگاه است که چالش شناسایی تأثیرگذاران کلیدی‌این امر ضروری است. تاثیرگذاران یا ذی‌نفعانی که داخل و یا خارج از کسب‌وکار شما هستند.

در‌اینجا برخی از تفاوت‌‌های کلیدی بین روابط عمومی‌ سنتی و روابط عمومی ‌مدرن را مطرح می‌کنیم:

تاکید بر داستان سرایی

روابط عمومی‌مدرن در مورد ‌ایجاد و به اشتراک‌گذاری داستان‌‌هایی است که باعث تعامل و عمل می‌شود. از سوی دیگر، روابط عمومی‌ سنتی بیشتر بر کنترل روایت از طریق روابط رسانه‌ای متمرکز است.

رویکرد چند کاناله

روابط عمومی‌ مدرن از طیف گسترده‌ای از کانال‌‌ها و پلتفرم‌‌ها برای دستیابی به مخاطبان استفاده می‌کند، از جمله رسانه‌‌های اجتماعی، رویدادهای آنلاین و…. از سوی دیگر، روابط عمومی‌ سنتی اساساً بر ابزار سنتی متکی است مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه‌‌ها.

تصمیم گیری مبتنی بر داده

روابط عمومی‌ مدرن برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک و اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌‌ها به شدت به داده‌‌ها و تجزیه و تحلیل متکی است. از سوی دیگر، روابط عمومی‌ سنتی بیشتر بر روی شهود و تجربه متمرکز است.

بیشتر بخوانید  کتاب الکترونیکی «روابط عمومی مدرن» منتشر شد

همکاری و ادغام

روابط عمومی ‌مدرن نیازمند همکاری و ادغام در طیف گسترده‌ای از رشته‌‌ها، از جمله بازاریابی، رسانه‌‌های اجتماعی، محتوا چندرسانه‌ای و مشارکت جامعه است. روابط عمومی ‌سنتی بیشتر بر روی روابط رسانه‌ای متمرکز است.

نقش روابط عمومی‌ مدرن در دنیای امروز

در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری توانمندتر و مطلع هستند، نقش روابط عمومی‌مدرن حتی حیاتی‌تر شده است. در‌ اینجا برخی از روش‌های کلیدی روابط عمومی ‌مدرن و تأثیر آن بر کسب‌وکارها را می‌آوریم:

تأثیرگذاری بر رفتار مشتری

روابط عمومی‌مدرن می‌تواند با شکل دادن به طرز فکر و احساس مردم در مورد یک برند یا محصول خاص بر رفتار آنها  تاثیر بگذارد.

مدیریت بحران

با رسانه‌‌های اجتماعی و کانال‌‌های دیجیتال، بحران‌‌ها می‌توانند به سرعت تشدید شوند. روابط عمومی ‌مدرن در مدیریت ‌این بحران‌‌ها و حفاظت از اعتبار یک شرکت نقش فراوانی دارد.

تعامل با مشتریان

روابط عمومی ‌مدرن همچنین نقش مهمی ‌در تعامل با مشتریان در طیف گسترده‌ای از کانال‌‌ها و پلتفرم‌‌ها، از جمله رسانه‌‌های اجتماعی، ‌ایمیل و رویدادهای اجتماعی ‌ایفا می‌کند.

اندازه‌گیری اثربخشی

در نهایت، روابط عمومی‌ مدرن برای اندازه‌ گیری اثربخشی کمپین‌ها و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها در مورد اندازه‌گیری اثربخشی، به شدت به داده‌ها و تحلیل‌ها متکی است.

استراتژی‌‌های کلیدی در روابط عمومی‌مدرن

برای اجرای مؤثر استراتژی‌های روابط عمومی‌مدرن، درک مؤلفه‌های کلیدی ‌این رویکرد ضروری است. در‌ اینجا برخی از مهم‌ترین استراتژی‌‌ها در روابط عمومی‌مدرن آورده شده است:

مدیریت رسانه‌‌های اجتماعی

رسانه‌‌های اجتماعی به یکی از اجزای حیاتی روابط عمومی‌ مدرن تبدیل شده‌اند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند با مشتریان درگیر شوند، آگاهی از برند ‌ایجاد کنند و افکار عمومی‌ را شکل دهند. مدیریت موثر رسانه‌‌های اجتماعی شامل‌ ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت بالا، تعامل با فالوورها و نظارت بر مکالمات در مورد برند است.

بیشتر بخوانید  مزایا، معایب و چالش‌های برگزاری ایونت برای کسب‌وکار

ایجاد محتوا

روابط عمومی ‌مدرن نیازمند محتوای باکیفیت و جذاب است تا داستانی را بیان و با مشتریان ارتباط برقرار کند.‌این محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله پست‌‌های وبلاگ، ویدئو،‌ اینفوگرافیک و پست‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی. ‌ایجاد محتوای مؤثر شامل درک مخاطبان، شناسایی نقاط دردناک آنها و‌ ایجاد محتوا است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل مشارکت با‌ اینفلوئنسرهای رسانه‌‌های اجتماعی برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات است. ‌این استراتژی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به مخاطبان جدید دست یابند، آگاهی از برند را‌ ایجاد کنند و تعامل را افزایش دهند.

مدیریت بحران

در دنیای دیجیتال امروزی، بحران‌‌ها می‌توانند به سرعت تشدید شوند و تأثیر قابل توجهی بر شهرت یک شرکت داشته باشند. مدیریت بحران موثر شامل داشتن یک برنامه، نظارت بر کانال‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی برای بازخورد منفی و واکنش سریع و مناسب برای کاهش تأثیر یک بحران است.

Picture of امری هورویتز
امری هورویتز

استراتژیست ارتباطات

Picture of تهمینه حدادی
تهمینه حدادی
روزنامه‌نگار
Picture of تهمینه حدادی
تهمینه حدادی
روزنامه‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *