سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

سرویس هوش مصنوعی گوگل بارد در 15 ژوئیه امسال به‌روز شده است و امکانات جدیدی را ارائه می دهد. این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های جدیدی مانند بهبود توانایی در پاسخگویی به سوالات، تولید محتوای خلاقانه و ترجمه زبان‌ها است. همچنین چت‌بات هوش مصنوعی بارد همینک از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

به گزارش مصور، این مدل بر روی یک مجموعه داده عظیم از متن و کد آموزش دیده است و می تواند متن تولید کند، زبان‌ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سوالات کاربران به روشی آموزنده پاسخ دهد.

بهبود توانایی بارد در پاسخگویی به سوالات

یکی از تغییرات کلیدی در این به روز رسانی، بهبود توانایی بارد در پاسخگویی به سوالات است. بارد اکنون می تواند به سوالات باز، چالش‌برانگیز و عجیب به روشی آموزنده پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر از بارد بپرسید «معنای زندگی چیست؟»، بارد می تواند پاسخی جامع و آموزنده ارائه دهد. این بهبود توانایی بارد برای پاسخگویی به سوالات، آن را به یک ابزار ارزشمند برای دانش آموزان، محققان و هر کسی که به دنبال یادگیری چیزهای جدید است، تبدیل می کند.

توانایی بارد در تولید انواع مختلف محتوای خلاقانه

یک تغییر دیگر در این به‌روزرسانی، توانایی بارد در تولید انواع مختلف محتوای خلاقانه است. بارد اکنون می تواند شعر، کد، اسکریپت، قطعات موسیقی، ایمیل، نامه و غیره تولید کند. همچنین بارد اکنون می تواند مقالات، خلاصه ها، گزارش ها، پست های وبلاگ و غیره بنویسد. این باعث می‌شود که بارد به یک ابزار قدرتمند برای ایجاد محتوای خلاقانه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  کتاب الکترونیکی «روابط عمومی مدرن» منتشر شد

توانایی بارد در ترجمه زبان‌ها

یک تغییر دیگر در این به روز رسانی، توانایی بارد در ترجمه زبان‌ها است. بارد اکنون می تواند بین 100 زبان مختلف ترجمه کند. این باعث می‌شود که بارد به یک ابزار ارزشمند برای افرادی که به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند، تبدیل شود و می‌توان از بارد برای کمک به ترجمه یک کتاب، مقاله، وب سایت، ایمیل، نامه و غیره استفاده کرد.

در مجموع، این به روز رسانی بارد را به یک ابزار قدرتمندتر و همه کاره تر تبدیل می کند که می توان از آن برای طیف گسترده ای از کارها استفاده کرد. اگر به دنبال یک LLM هستید که بتواند به شما در یادگیری چیزهای جدید، ایجاد محتوای خلاقانه و ترجمه زبانها کمک کند، بارد یک گزینه عالی است.

پشتیبانی بارد از زبان فارسی

بعد از گذشت حدود سه ماه از معرفی رسمی چت‌بات بارد در کنفرانس I/O 2023، زبان فارسی بالاخره به این چت‌بات اضافه شد. همچنین در این به‌روزرسانی 40 زبان دیگر همچون عربی، چینی، آلمانی، هندی و اسپانیایی نیز به بارد اضافه شده‌اند.

به روز رسانی جدید گوگل بارد شامل ویژگی های جدیدی برای زبان فارسی است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • بهبود توانایی بارد در درک و پاسخ به سوالات فارسی.
  • توانایی بارد در تولید متن فارسی با کیفیت بالاتر.
  • توانایی بارد در ترجمه بین فارسی و سایر زبان ها با دقت بالاتر.

این ویژگی های جدید گوگل بارد را به یک ابزار قدرتمندتر و همه کاره تر برای کاربران فارسی زبان تبدیل می کند.

این درحالی است که طبق نظرسنجی مورگان استنلی میزان استفاده از چت‌جی‌پی‌تی و بارد گوگل هنوز فوق‌العاده پایین است. در نظرسنجی ماه آوریل شرکت مالی آمریکایی مورگان استنلی (Morgan Stanley) که ٢٠٠٠ نفر در آن شرکت کرده‌ بودند تنها ١٩ درصد از شرکت‌کنندگان از چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) و صرفا ٩ درصد از افراد از بارد (Bard) گوگل استفاده کرده بودند.

بیشتر بخوانید  کمک به کسب‌وکارها با ابزارهای روابط عمومی

گفتنی است گوگل در بهمن سال گذشته از چت‌بات هوش مصنوعی بارد به‌عنوان رقیب مستقیم چت‌جی‌پی‌تی رونمایی کرد و ابتدا آن را به‌طور آزمایشی در ایالات متحده و بریتانیا راه‌اندازی کرد. از آن زمان، این شرکت به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای بارد معرفی کرده است.

برای استفاده از سرویس هوش مصنوعی بارد روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *