اسنپ در راستای تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات خود، پروژۀ دسترسپذیری اپلیکیشن را از آبان ۱۴۰۱ آغاز کرده و تاکنون بهبودهایی را در این زمینه اعمال کرده است. طبق گزارش جدید روابطعمومی این شرکت، همزمان با روز جهانی ناشنوایان، این مسیر هنوز به پایان نرسیده و تیم محصول اسنپ در حال طراحی و اضافه کردن قابلیتهای بیشتری برای افراد دارای معلولیت است.
کاربران دارای معلولیت، به منظور داشتن تجربهۀ کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، میتوانند به بخش «اطلاعات کاربر» در منوی اپ بروند و در بخش دسترسپذیری (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع معلولیت خود را شامل ناشنوایی/کمشنوایی، نابینایی و کمبینایی (برای کاربران مسافر) و معلولیت حرکتی ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره و در هر سفر به کاربر طرف مقابل اطلاع داده میشود تا او نیز با آگاهی و دریافت آموزشهای لازم در سفر همراه فرد دارای معلولیت باشد.
بر اساس آمار ارائهشده، تا نیمۀ شهریور ۱۴۰۳، تعداد ۱۵ هزار و ۱۰۹ کاربر راننده و ۶۷ هزار و ۸۳۸ کاربر مسافر دارای معلولیت اطلاعات خود را در این اپلیکیشن ثبت کردهاند.
اسنپ اعلام کرده است که همچنان به همکاری و همفکری با افراد دارای معلولیت و موسسههای مرتبط ادامه میدهد تا مسیر دسترسپذیری کامل را طی کند و تجربۀ کاربری بهتری برای این گروه فراهم کند.
برای مطالعه جزئیات بیشتر، به بلاگ رسمی اسنپ مراجعه کنید.