پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

چهل‌وهفتمین دورۀ مسابقات جهانی مهارت در لیون، فرانسه، با حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده از سراسر جهان، از جمله ۱۸ نمایندۀ ایرانی، آغاز شد. مراسم افتتاحیه با سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، همراه بود که بر اهمیت مهارت‌های جوانان برای مقابله با چالش‌های جهانی تأکید کرد. نمایندگان ایران با اهتزاز پرچم سه‌رنگ کشورمان در این رویداد معتبر، حضور خود را به نمایش گذاشتند.

نابرابری‌های جنسیتی و جهانی در محور توجه

کریس هامفریز، رئیس مسابقات جهانی مهارت، در مراسم افتتاحیه به اهمیت نقش این رقابت‌ها در کاهش نابرابری‌های جهانی اشاره کرد. وی اظهار داشت: «توانایی‌ها و اقدام‌های این جوانان برای مقابله با چالش‌هایی چون بحران آب‌وهوا، دسترسی نابرابر به آموزش، نابرابری‌های جنسیتی و پیشرفت‌های سریع فناوری ضروری است.» شعار مسابقات امسال «هر کشور یک مدرسه» نیز در راستای تأکید بر آموزش و برابری مطرح شد.

رقابت نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی

در نخستین روز از این مسابقات، نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف IT وارد میدان رقابت شدند. تیم ایران با حمایت شرکت آروان‌کلاد، در شش رشته شامل «پردازش ابری»، «توسعۀ برنامه‌های موبایل»، «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، «فناوری‌های وب»، «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» و «امنیت سایبری» شرکت کرده است.

حامد کارگرزاده، منتور تیم «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، سطح سؤالات این دوره را نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر دانست و گفت: «در سال‌های قبل حدود ۳۰ درصد از سؤالات را پیش‌بینی می‌کردیم اما امسال سؤالات غافل‌گیرکننده و بدون پیش‌زمینه بودند که محک خوبی برای شرکت‌کنندگان است.»

این مسابقات تا ۲۴ شهریور ادامه دارد و شرکت‌کنندگان ایرانی امید دارند با نمایش مهارت‌های خود در این رقابت بین‌المللی، افتخارآفرینی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *