جمعه 27 مهر 1403

یازده سپتامبر: تصویرسازی و ارتباطات در مواجهه با یک فاجعۀ جهانی

حملۀ تروریستیِ یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع قرن بیست‌ویکم در حافظۀ جهانی ثبت شده است. این حملۀ تروریستی که منجر به فروپاشی برج‌های دوقلوی مرکز

ادامه مطلب »

بحران توییت اشتباه صلیب سرخ

تصور کنید در تیم رسانه‌های اجتماعی صلیب سرخ کار می‌کنید و به طور اتفاقی حساب کاربری این سازمان را با حساب شخصی خود اشتباه می‌گیرید! این اتفاقی است که برای

ادامه مطلب »

رسانه در عصر هوش مصنوعی

آینده‌‌ای نزدیک را تصور کنید که هوش مصنوعی کارهای تکراری و روزمرۀ روزنامه‌نگاران را بهتر از آنان انجام می‌دهد. منابع خبر به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و مسئولان رسمی و مردم

ادامه مطلب »

روابط‌عمومی به مثابۀ ابزار متقاعدسازی

روابط‌عمومی به طور ذاتی برای متقاعدسازی طراحی شده است. در غیر این صورت، چرا باید به آن بپردازیم؟ بااین‌حال، در ادبیات آکادمیک، ارتباط میان متقاعدسازی و روابط‌عمومی موضوعی چالش‌برانگیز است.

ادامه مطلب »

بحران توهین نژادی گوچی؛ سویشرت جنجالی

در دنیای برندها، بحران‌های ارتباطی اجتناب‌ناپذیرند و گاهی حتی کوچک‌ترین اشتباهات می‌توانند به چالش‌های بزرگ و حساسیتی‌های اجتماعی ختم شوند. یکی از نمونه‌های این موضوع، ماجرای برند مشهور ایتالیایی گوچی

ادامه مطلب »

ریشه‌های تاریخی روابط‌عمومی؛ از گذشته تا امروز

روابط‌عمومی به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم در ارتباطات انسانی و سازمانی، نقش حیاتی در شکل‌دهی تصویر عمومی سازمان‌ها، افراد و برندها دارد. این حرفه با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی

ادامه مطلب »

آخرین مطالب