سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

پس از ماه‌ها کشمکش حقوقی، بالاخره دادگاه کیفری رأی نهایی خود را در خصوص پروندۀ شکایت تپسی از اسنپ صادر کرد و اسنپ از تمام اتهامات وارده، شامل دسترسی غیرمجاز، جعل رایانه‌ای و اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی، تبرئه شد.

در اواخر سال ۱۳۹۸، تپسی از اسنپ به دلیل استفاده از ۱۰۰۰ سیم‌کارت جعلی برای ثبت نام در تپسی و جمع‌آوری اطلاعات رانندگان این شرکت شکایت کرد. پیرو شکایت تپسی از اسنپ، شورای رقابت شرکت اسنپ را به دلیل استفاده از هزار سیم‌کارت ایرانسل و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعات تماس حدود ۱۴ هزار راننده شرکت تپسی از طریق ارسال درخواست سفر، به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم کرده و دستور توقف رویه ضد رقابتی مذکور را صادر کرد. شورای رقابت همچنین به استرداد اضافه درآمد شرکت اسنپ از طریق مراجع قضایی ذی‌صلاح رأی داد.

این پرونده سرانجام در شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت و اسنپ از اتهامات مطرح شده تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شد. هرچند تپسی به رد اتهامات و قرار منع تعقیب صادر شده از سوی دادسرا اعتراض کرد و پرونده مجدد در دادگاه کیفری بررسی شد، اما اکنون دادگاه کیفری نیز اعتراض شاکی را رد و قرار منع تعقیب را تایید کرده است.

در این رای آمده است که با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده و لایحه اعتراضی از جانب شاکی دلیل و مدرکی که موجب تغییر رای اولیه شود ارائه نشده است. دادگاه اعتراض شاکی پرونده را رد و تصمیم شعبه ششم بازپرسی مبنی بر رد تمامی اتهامات و اعلام برائت اسنپ و قرار منع تعقیب را عینا تایید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *