جمعه 13 مهر 1403

هم‌بنیان‌گذار رویداد فیناپ توضیحاتی را درمورد رویداد «درباره رویداد» ارائه کرد و گفت: این رویداد 14 تیرماه در برج آزادی با موضوع جایگاه رویدادها در کسب‌وکارها برگزار و طی آن آماری از گزارشی تحلیلی درباره «تاثیر رویدادها بر کسب‌وکارها» ارائه خواهد شد.

مریم فریدشاد در گفت‌وگو با رسانه مصور با اشاره به برگزاری رویداد فیناپ از سال 1396، اظهار کرد: رویداد فیناپ طی هفت سال گذشته در حوزه‌های فناوری‌های مالی، فین‌تک، حوزه کسب‌وکارهای استارت‌آپی و بانکی برگزار شده است. رویداد فیناپ در ابتدا بسیار کوچک و در حد برگزاری یک سری کارگاه‌ با موضوعات مرتبط با فین‌تک آغاز و به مرور زمان به رویدادی بزرگ تبدیل شد.

به گفته وی در هر دوره برگزاری رویداد فیناپ حدود 400 مهمان حضوری و حدود 1000 شرکت‌کننده آنلاین حضور دارند.

هم‌بنیان‌گذار رویداد فیناپ با تاکید بر کسب تجربه پس از هفت سال برگزاری رویداد گفت: بنا بر تجربه‌ای که طی سال‌های اخیر در حوزه برگزاری این رویداد کسب کردیم، فعالیت‌های مرتبط با ایونت مارکتینگ را آغاز کردیم. این فعالیت‌ها بنا به نیازی که شرکت‌ها برای معرفی محصول و توسعه ارتباطات داشتند بود.فعالیتی که انجام می‌دادیم این بود که به شرکت‌ها در برنامه‌ریزی، طراحی رویداد و… کمک می‌کردیم و به این فرایند به بخشی از فعالیت ما تبدیل شده بود.

حرکت رویدادها به سمت محتوامحوری

فریدشاد در ادامه با اشاره به روند برگزاری رویداد در ایران توضیح داد: برگزاری رویداد برای کسب‌وکارها در ایران در سال‌های گذشته به این شکل بوده است محتوا و دیزاین نداشت؛ از سوی دیگر برگزارکنندگان رویدادها مبلغی را از شرکت‌ها دریافت و جوایزی را اهدا می‌کردند. موضع شرکت‌ها نسبت به رویدادها نیز یک نگاه مالی بود؛ یعنی در ازای اخذ پول به آن‌ها تریبون داده می‌شد.

بیشتر بخوانید  کتاب سال روابط عمومی 1402 منتشر می‌شود

وی افزود: اما در سال‌های اخیر برخی رویدادها هستند که هدف برگزاری آن‌ها شبکه‌سازی و محتوا است و قرار نیست استیج فروخته شود. درواقع رویدادها به سمت محتوا محور بودن در حرکت هستند. ما هم در این هفت سال تلاش کردیم برایمحتوامحور بودن و شبکه‌سازی تلاش کنیم که نتیجه هم داد و بازخوردهای خوبی دریافت کردیم.

هم‌بنیان‌گذار رویداد فیناپ با تاکید بر اینکه در هر دوره از برگزاری رویداد فیناپ تلاش می‌شود خبر و محتوای جدید عرضهشود، عنوان کرد: بسیاری از موضوعات از جمله لندتک، BNPL، نئوبانک برای نخستین مرتبه در رویداد ما مطرح شد. درواقع تلاش کردیم با محتوا و دیزاین درست جریان‌ساز باشیم و اسپانسرها را جذب کنیم.

بررسی جایگاه رویدادها در کسب‌وکارها

فریدشاد با اشاره به گزارش تحلیلی درباره «تاثیر رویدادها بر کسب‌وکارها» که قرار است در رویداد 14 تیر ارائه شود توضیح داد: تاکنون هیچ زمانی به این گزارش پرداخته نشده و اولینگزارشی است که به موضوع رویداد می‌پردازد و موضوع جایگاه رویدادها در کسب‌وکارها است. رویداد درباره رویداد قرار است توجه کسب‌و‌کار ها به رویداد را بیشتر کند و ارزشی که رویداد می‌تواند در کسب‌وکارها داشته باشد را نشان دهد. در این گزارش آماری ارائه خواهیم داد که طبق یک پرسشنامه به دست آمده است. این آمار درمورد این است که شرکت‌ها چه بودجه‌ای برای رویدادها در نظر می‌گیرند، چند درصد در رویدادهایی که برگزاری می‌کنند موفقیت دارند و چالش‌های برگزاری رویدادها چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *