شنبه 6 مرداد 1403
«وینرسایتونگ»، قدیمیترین روزنامه چاپی جهان از این پس تنها به صورت آنلاین و با انتشار یک نسخه چاپی در ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

«وینرسایتونگ»، قدیمیترین روزنامه چاپی جهان از این پس تنها به صورت آنلاین و با انتشار یک نسخه چاپی در ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مصور، «وینرسایتونگ» روز جمعه 9 تیر (30 ژوئن 2023) برای آخرین‌بار به عنوان یک روزنامه روزانه در پایتخت اتریش و دیگر شهرهای این کشور بر روی دکه روزنامه فروشی‌ها‌ رفت.

براساس این گزارش صفحه اول این روزنامه درحالی نظر مخاطبان را جلب کرد که با فونتی بزرگ و سیاه عنوان کرده بود:

«116840 روز، 320 سال،12 رئیس جمهور اتریش، 10 قیصر، دو جمهوری و یک روزنامه.»

در سرمقاله این شماره عنوان شده است که این نشریه قصد دارد از این پس به صورت آنلاین و با یک نسخه چاپی در ماه به فعالیت خود ادامه دهد.

معاونان سردبیر، جودیت بلفکیه و توماس سیفرت، در این سرمقاله‌ که با تکیه بر شهرت روزنامه متبوعشان در تحلیل جدی موضوعات بود، عنوان کردند که این تغییر یک ضرر برای چشم‌انداز رسانه‌ای روزانه اتریش خواهد بود..

در بخشی از این سرمقاله آمده است:« این یک روزگار طوفانی برای روزنامه نگاری با کیفیت است چرا که در پلتفرم‌های دیگر اخبار جعلی و تئوری‌های توطئه برای جلب توجه در حال رقابتند.»

گزارش‌ها حاکی است این روزنامه که تیراژی 20000 تایی در روزهای هفته داشته است به دلیل قطع آگهی‌های دولتی پس از 320 سال دچار بحران شده است.

گفتنی است این روزنامه که نخستین بار در سال 1703 تأسیس شد، از آن زمان به طور روزانه منتشر شده است وبه عنوان یکی از قدیمی ترین نشریات باقی مانده در جهان محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید  اپیزود اول پادکست Bad PR منتشر شد

لازم به ذکر است با این تغییرات همینک هیلدشایمر آلگماینه سایتونگ (تاسیس شده در سال 1705) در ایالت نیدرزاکسن آلمان از این پس قدیمی‌ترین روزنامه چاپی جهان شناخته خواهد شد.

Picture of تهمینه حدادی
تهمینه حدادی
روزنامه‌نگار
Picture of تهمینه حدادی
تهمینه حدادی
روزنامه‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *