شنبه 6 مرداد 1403

اپیزود 18 پادکست متاورس با بررسی ارتباط واقعیت ادراک‌‌شده با موضوعاتی مانند ارتباطات، هوش‌ مصنوعی و فتوژورنالیسم منتشر شد.

در این قسمت پادکست متاورس سیاوش صفاریان‌ پور میزبان علی شاکر و روشن نوروزی است. علی شاکر استاد ارتباطات و پژوهشگر آینده روزنامه‌نگاری و روشن نوروزی کارشناس ارتباطات و متخصص فتوژورنالیسم، در این اپیزود با سیاوش صفاریان پور در مورد نقش هوش مصنوعی و آینده ارتباطات به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

صفاریان پور در معرفی این اپیزود نوشته است: «متاورس انسان را به اتوپیا یا همان آرمان شهر می‌رساند یا در دیستو‌پیا (ویران شهر) تمام می‌شود و یا مفهوم تازه پروتوپیا (ابرواقعیت) را می‌سازد؟ خلق متاورس شانسی برای ایجاد فراجهان خواهد بود یا صرفا در قلمرو بازیگوشی‌های بلندپروازانه بشر، خیلی زود تبدیل به گذشته می‌شود؟ جواب هرچه باشد این حقیقت قابل کتمان نیست که متاورس جایی برای مواجهه مستقیم انسان با هوش‌مصنوعی ونسل تازه اینترنت، برای ساخت جهان ارتباطی جدید است! در این اپیزود پادکست متاورس با دو متخصص از دنیای علوم ارتباطات و فتوژورنالیسم به جنبه‌های تازه‌ای از متاورس می‌پردازیم. به مفهوم «واقعیت» که ادراک آن شاه‌کلید ارتباط انسان با انسان و انسان با جهان پیرامونش است. در متاورس مفاهیم بنیادی ارتباطات، خبر، سرگرمی و اصالت چیزها چه خواهد شد؟».

پادکست تخصصی متاورس که آینده زندگی تکنولوژیک را دنبال می‌کند، به کارگردانی و میزبانی سیاوش صفاریان پور و تهیه‌کنندگی میلاد اصانلو تهیه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *