شنبه 6 مرداد 1403

اینستاگرام در حال ایجاد تغییرات اساسی در اکسپلور یا همان صفحه پیشنهادات به کاربران است. این تغییرات با تمرکز بر محتوای اورجینال و افزایش بازدید برای حساب‌های کوچک‌تر اعمال خواهد شد.

مهم‌ترین تغییر مربوط به اکانت‌های گردآورنده (Aggregator) است. این اکانت‌ها ویدیوها و عکس‌های کاربران دیگر را دانلود یا اسکرین‌شات می‌گیرند و بدون اجازه آن‌ها بازنشر می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها با تگ کردن تولیدکننده اصلی در پست، به او اعتبار می‌دهند، اما در بسیاری موارد، محتوا به طور کامل کپی می‌شود و خالق اثر، بازخورد و تعامل مخاطبان را از دست می‌دهد.

اینستاگرام قرار است با حذف محتوای بازنشر شده از بخش پیشنهادات در کل پلتفرم، به این مشکل رسیدگی کند. از نظر تئوری، صفحه اکسپلور اینستاگرام یا پیشنهادات فید اصلی شما دیگر شامل محتوای این اکانت‌های گردآورنده نخواهد بود. بر اساس گفته‌های اینستاگرام، اکانت‌های متخلف می‌توانند پس از ۳۰ روز از آخرین باری که محتوای «غیر اورجینال» را بازنشر کرده‌اند، دوباره در اکسپلور نشان داده شوند. این تغییر بر «مجموعه‌ای از ناشران» که توسط اینستاگرام احراز هویت شده‌اند و دارای مجوز انتشار یا مجوز بازنشر از سازندگان محتوا هستند، تأثیری نخواهد گذاشت.

اینستاگرام فراتر از مسدود کردن حساب‌های بازنشرکننده عمل می‌کند

این پلتفرم قرار است در بخش اکسپلور، محتوای بازنشر شده را با پست شخص اصلی جایگزین کند. این شرکت می‌گوید فقط زمانی اقدام به جایگزینی محتوا می‌کند که اثر اصلی «نسبتا جدید» باشد و سیستم بر اساس «علائم صوتی و تصویری»، از تطابق کامل پست‌ها اطمینان داشته باشد. سازندگان محتوا زمانی که اثر اصلی آن‌ها جایگزین محتواهای بازنشر شده می‌شود و در پلتفرم پیشنهاد داده می‌شود، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد. این تغییرات تنها بر بخش اکسپلور اعمال می‌شود و اگر شما این کاربر را دنبال کنید، همچنان محتوای بازنشر شده آن‌ها را در پروفایلشان یا در فید خود خواهید دید.

بیشتر بخوانید  زنگ شروع در باشگاه مُشت‌زنی

همچنین اینستاگرام شروع به اضافه کردن برچسبی می‌کند که اعتبار اثر را به سازنده اصلی می‌دهد، با این حال، هر دوی سازنده اصلی و حسابی که عکس یا ویدیو را بازنشر کرده است، می‌توانند این برچسب را حذف کنند.

اینستاگرام در حال ایجاد تغییرات اساسی در اکسپلور یا همان صفحه پیشنهادات به کاربران است. این تغییرات با تمرکز بر محتوای اورجینال و افزایش بازدید برای حساب‌های کوچک‌تر اعمال خواهد شد.

اینستاگرام فراتر از جریمه عمل می‌کند و محدوده اثرگذاری آن گسترده‌تر است. این جریمه‌ها می‌تواند دامن حساب‌های به اشتراک‌گذارنده اینفوگرافیک سازمان‌ها، صفحات طرفداران افراد مشهور و حتی حساب‌هایی که تصاویر الهام‌بخش را از منابع مختلف در اینستاگرام جمع‌آوری می‌کنند را بگیرد. به اشتراک گذاشتن محتوا در اینستاگرام به قدری رایج است که برنامه‌های کاربردی متعددی برای این کار طراحی شده‌اند، اما با اعمال این تغییرات، کاربران قبل از به اشتراک گذاشتن محتوا تامل بیشتری می‌کنند، چرا که این کار می‌تواند حساب آن‌ها را از قابلیت‌ اکسپلور محروم کند.

عکس از بلاگ اینستاگرام

فرصتی برابر به تمام سازندگان محتوا

اینستاگرام همچنین از به‌روزرسانی سیستم پیشنهادات خود برای «فرصتی برابر به تمام سازندگان محتوا» خبر داد. این به‌روزرسانی از طریق الگوریتم رتبه‌بندی جدیدی صورت می‌گیرد.

این شرکت در وبلاگ خود نوشت: «پیش از این، در بخش‌های مربوط به محتوای پیشنهادی، ریلز (Reels) عمدتاً بر اساس میزان تعامل دنبال‌کنندگان یک حساب با آن محتوا رتبه‌بندی می‌شدند. این یعنی اکانت‌هایی با بیشترین تعداد دنبال‌کننده، بازدید بیشتری داشتند.»

اینستاگرام برای مقابله با این موضوع و دادن فرصت برابر به حساب‌های کوچک‌تر، سیستمی را توصیف می‌کند که به نوعی شبیه به یک سری تست بتا عمل می‌کند و تمامی محتواهای واجد شرایط این تست‌ها را پشت سر خواهند گذاشت. سیستم پیشنهادات، قطعه‌ای از محتوا را به مخاطبان کمی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند، نشان می‌دهد، صرف‌نظر از این که آن‌ها سازنده محتوا را دنبال می‌کنند یا خیر، سپس بهترین ریلزهای عملکردی در آن گروه به مخاطبان گسترده‌تری نمایش داده می‌شود و این فرآیند تکرار خواهد شد. جالب است ببینیم که آیا این تغییر می‌تواند پدیده‌ای مثل «هر کسی می‌تواند در اینستاگرام ویروسی شود» را به وجود آورد، به عبارت دیگر، بخشی از جذابیت تیک‌تاک برای افراد مشتاق به اینفلوئنسر شدن همین موضوع است.

بیشتر بخوانید  تردز رکورد سریع‌ترین برنامه در حال رشد جهان را شکست
عکس از بلاگ اینستاگرام

 

اینستاگرام می‌گوید این تغییرات طی ماه‌های آینده اعمال خواهند شد

برای سال‌های طولانی، تعامل کاربران در اینستاگرام، موضوعی چالش برانگیز بوده است، به ویژه با تمرکز بیشتر متا روی ریلز و بخش پیشنهادات که محتوایی را از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید به شما نشان می‌دهد. در ریلز (بخش پرسش و پاسخ اینستاگرام) مدیرعامل اینستاگرام، آدام موسری را به طور مرتب می‌توان دید که در تلاش است به تولیدکنندگان محتوا که از این موضوع ناامید هستند، توضیح دهد که اینستاگرام چگونه محتوا را رتبه‌بندی و نمایش می‌دهد و یا چرا تعداد کمی از دنبال کنندگانشان پست‌های آن‌ها را می‌بینند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این به‌روزرسانی‌ها به طور خاص این مشکل را هدف قرار دهند، در واقع، تأکید بر به‌روزرسانی‌های بخش پیشنهادات نشان می‌دهد که این موضوع در آینده حتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *