شنبه 6 مرداد 1403

همانطور که انتظار می‌رفت، اپلیکیشن جدید متا با نام «تردز» اکنون به سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران تبدیل شده است.

تردز که یک روز زودتر از حد انتظار در چهارشنبه هفته گذشته راه‌اندازی شد، به سرعت به 30 میلیون ثبت‌نام در عرض 24 ساعت پس از انتشار رسید. سپس تنها چند ساعت بعد به 50 میلیون رسید و در کمتر از دو روز به 70 میلیون رسید. اکنون، تردز از مرز 100 میلیون ثبت‌نام عبور کرده است و آن را به سریعترین برنامه با  جذب 100 میلیون عضو تبدیل کرده است.

در این نمودار که توسط Quiver Quantative به اشتراک گذاشته شده است، تردز در اوایل صبح دوشنبه از مرز 100 میلیون ثبت‌نام عبور کرد.

سرعت رشد تردز توانست ChatGPT را شکست دهد تا عنوان «سریع‌ترین رشد» را در میان نرم‌افزارها از آن خود کند. پیش از اینChatGPT  توانسته بود در دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد و حالا تردز توانسته است تا با یک حاشیه کاملا امن بر این رقیب خود غلبه کند.

البته باید توجه داشت که «ثبت‌نام» و «کاربران فعال» دو معیار متفاوت هستند و اگرچه تردز موفق شده است میلیون‌ها نفر را وادار به ایجاد یک حساب کاربری کند، اما هنوز هیچ بینشی در مورد میزان مشارکت آنها و مدت زمانی که در برنامه صرف می‌کنند نداریم.

اما کشاندن کاربران به اپلیکشن خود یک گام مهم است و اگر در نظر بگیرید که توییتر حدود 250 میلیون کاربر فعال روزانه دارد، این واقعیت بیشتر از قبل نمایان می‌شود که تردز به سرعت شتاب زیادی به دست آورده است و پتانسیل خوبی برای به چالش کشیدن توییتر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *