شنبه 6 مرداد 1403

ایرانیکارت با انتشار گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ خود تحت عنوان «ماجرای سال صفر یک» اعلام کرد که هم اکنون با رشد ۶۵ درصدی کاربران فعال در حال خدمت‌رسانی به ۷۰۰ هزار ایرانی است. در این گزارش ضمن اشاره به چالش‌های این کسب و کار، ده‌ها تغییر و بهینگی کاربردی و زیرساختی، تازه‌های ایرانیکارت، محبوب‌های ایرانیکارت، پولسازترین حوزه درآمد ارزی و دیگر موضوعات به تفکیک بررسی شده‌اند.

 سلام بر ۷۰۰ هزار کاربر!

در سال ۱۴۰۱ با ۶۵ درصد رشد تعداد کاربران ایرانیکارت به ۷۰۰ هزار نفر رسیده‌اند. بر طبق جدول منتشر شده این اتفاق در حالی رخ داده است که ۴۰ درصد همراهان اولیه این کسب و کار بیش از ۲ مرتبه ایرانیکارت را به دوستان خود سفارش کرده‌اند.

از تهران تا گیلان

تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها کاربران اصلی ایرانیکارت در سال ۱۴۰۱ بوده‌اند. این درحالی است که خراسان رضوی و استان فارس و البرز در رده‌های دیگر علاقه‌مندی به ایرانیکارت قرار داشتند. همچنین استان‌های مازندران و گیلان در انتهای این فهرست قرار دارند.

از پی‌پال بیزینس تا افزایش ۴۴۴ رمز ارز جدید

فهرست خدمات و محصولاتی که در سال ۱۴۰۱ به ایرانیکارت اضافه شده‌اند خبر از افزایش ۴۴۴ رمز ارز جدید می‌دهد. براین اساس کوین‌ها و توکن‌های ایرانیکارت به ۶۰۰ عدد رسیده‌اند. همچنین امکان خرید از ۴۸ سایت به خدمات خرید کالا از سایت‎‌های خارجی اضافه شدند. مسترکارت پرسونال و مسترکارت پرایم دیگر امکاناتی است که ایرانیکارت در سال ۱۴۰۱ در دسترش قرار داده است. دیگر خدمت این کسب و کار در این سال امکان افتتاح حساب پی‌پال بیزینس بوده است.

بیشتر بخوانید  برگزاری وبینار هوش مصنوعی، آینده روزنامه‌نگاری و تولید محتوا

گام‌های فنی جدید

طراحی رابط کاربری جدیدِ، بهینه شدن فرآ‌یندها، تسهیل عملبات خرید و ایجاد فیچرهای جدید تغییرات فنی ۱۴۰۱ بوده اند که افزودن محاسبه‌گرها (برای محاسبه هزینه خدمات مختلف و تبدیل واحدهای ارزی و ثبت نام حقوقی برای سهولت استفاده سازمان‌ها و شرکت‌ها بخشی از این گام‌ها بوده‌اند.

«ماجرای سال صفر و یک» می‌گوید در این سال سیستم‌ تیکت‌ها و نوتیفیکیشن بهینه شده اند . کیف پول رمز ارز به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

«گیفت کارت اپل» و «گیفت کارت پلی‌استیشن» محبوب شدند

ایرانیکارت می‌گوید که «گیفت کارت اپل» و «گیفت کارت پلی‌استیشن» جزو امکانات محبوب سال گذشته بوده اند. بیت‌کوین، ترون و تتر هم رمز ارز دوست‌داشتنی سال نام گرفته‌اند. در بخشی از این گزارش عنوان شده است که:« با توجه به تعداد درخواست‌ها، دوشنبه‌های ایرانیکارت را دوشنبه‌های رمز ارزی لقب دادیم.»

کفش یا گیمینگ؟

کفش محبوب‌ترین کالای خریداری شده از سایت‌های خارجی در سال گذشته بوده است. اما سایت‌های گیمینگ پولسازترین حوزه درآمد ارزی بوده‌اند.

از ۵۰۰۰ سایت جدید خرید کنید

ایرانیکارت عنوان کرده است که پرداخت بیش از ۵۰۰۰ سایت مختلف را به خدمات خود اضافه کرده است که پرطرفدارترین سایت‌ها سرور هتزنر، پرداخت تریدینگ ویوِ و پرداخت آزمون دولینگو بوده‌اند.

۱۵۰ خدمت گوناگون در سال قبل توسط سایت ایرانیکارت به کاربران ارائه شده است. با این نگاه زمان سپری شده در سایت ‍۱۹۱۱۶ ساعت یا ۷۹۶ روز بوده است. همچنین ۳۵/۱ میلیون بار نام ایرانیکارت در فضای مجازی جستجو شده است.

از ۲۰ سال تا ۵۶ سال

ایرانیکارت در سال گذشته ۱۷۸ نیرو داشته است و ۵۰ درصد مدیران ارشد آن را متولدین دهه شصت تشکیل داده‌اند. اما ۶۵ درصد همکاران این کسب و کرد متولدان دهه ۷۰ بوده اند. با تجربه‌ترین همکار این تیم ۵۶ سال و تازه نفس‌ترین آنها ۲۰ سال سن داشته اند.

بیشتر بخوانید  نگاهی به گزارش تحلیلی کیفیت اینترنت در ایران

 مرکز فروش سرشلوغ

مرکز پاسخگویی ایرانیکارت در سالی که گذشت به ۴۹۰ هزار تماس پاسخ داده و با ۵۰۷/۷۱ نفر ارتباط برقرار کرده‌اند. در عین حال با راه‌اندازی بخش مشاوره فروش، کارشناسان این مرکز ۱۱۱۴۴۴۰ دقیقه با کاربران با هدف شناسایی درخواست آنها و هدایت آنها به بخش تخصصی مربوطه صحبت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *