گزارش سال ۱۴۰۱ علیبابا در اواسط تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. علیبابا در این گزارش به بررسی فعالیت خود، سرویسها، رفتار کاربران، محصولات محتوایی و چالشهای صنعت پرداخته است.
در این صفحه چند نکته مهم از گزارش ارائهشده توسط علیبابا را مرور خواهیم کرد.
پیش از آن توصیه میکنیم مطلب کسری زاهدی را درباره این گزارش بخوانید.
بلیت اکونومی علیبابا برای گزارش سال 1401
چرا کسبوکارها گزارش سال منتشر میکنند؟ کسبوکارها علاوه بر گزارشهای داخلی و مالی که موظف هستند به ذینفعان و سهامداران خود ارائه دهند، بهفراخور مدل
گذران عمر در علیبابا
در این گزارش میزان حضور کاربران در وبسایت و اپلیکیشن علیبابا 899 میلیون دقیقه معادل 1710 سال ذکر شده است.
با اینکه علیبابا سفر با کشتی را پشتیبانی نمیکند، اما اگر قرار بود به جای تمامی کاربران علیبابا، نوح چنین زمانی را در این سایت صرف کند، 760 سال کم میآورد.
سال
سفر چقدر گرانتر شد؟
No Data Found
No Data Found
وبسایت محبوبتر از اپلیکیشن
فقط یک سوم کاربران علیبابا ترجیح میدهند از اپلیکیشن این شرکت برای خرید بلیت استفاده کنند.
برخلاف این تصور که اپلیکیشنهای نصبشده روی دستگاههای موبایل برای خرید محبوبترند، 77.6 درصد کاربران علیبابا در سال 1401 از وبسایت این شرکت برای خرید بلیت اقدام کردهاند.
No Data Found
چلهنشینی در هتل
یکی از کاربران علیبابا در 18 شهریور هتلی را در استانبول رزرو میکند، و بعد از 42 روز بالاخره تصمیم میگیرد تا کلید اتاق را تحویل پذیرش هتل بدهد. با این کار او صاحب رکورد طولانیترین اقامت در هتل در گزارش سال 1401 علیبابا میشود.
سریعترین خرید علیبابا هم در 4 آبان اتفاق افتاده است و طی آن یکی از کاربران علیبابا در 11 ثانیه تصمیم گرفته تا برای یک پرواز داخلی بلیت بخرد.
اما در 21 مهرماه یکی از کاربران سختگیر علیبابا 7 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز داشته تا برای رزرو یک هتل خارجی تصمیم بگیرد.
محبوبترین مقصدها
تهران - مشهد و استانبول - تهران
پُرپروازترین مسیرهای داخلی و خارجی
اصفهان - تهران
پُرطرفدارترین مسیر اتوبوسی
مشهد و استانبول
پُرطرفدارترین مقصد هتل
مشهد - تهران
پُرطرفدارترین مسیر ریلی
تهران - کیش
پُرطرفدارترین مقصد تور
پاسخ به بیش از دو میلیون تماس با 32 همکار کمتر
کاربران علیبابا در 5 شهریور سال قبل، همزمان با روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، بیشترین تماس را با مرکز پشتیبانی علیبابا گرفتهاند. البته آغاز پیشفروش بلیت قطار نیز در این مساله بیتاثیر نبوده است.
در این روز 14 هزار و 777 تماس با این مرکز برقرار شده که تنها بخشی از بیش از 2 میلیون تماسی است که همکاران علیبابا در سال گذشته پاسخ دادهاند. آن هم در شرایطی که تعداد همکاران مرکز تماس علیبابا نسبت به سال قبلش 5.8% کمتر شده و از 337 نفر در سال 1400 به 305 نفر در سال 1401 رسیده است.
No Data Found
No Data Found