سه‌شنبه 2 مرداد 1403

پنل «تاثیر رویداد بر کسب‌کارها» در حاشیه رویداد «درباره رویداد» با حضور حمیدرضا احمدی، مدیرعامل ایوند؛ مصطفی مصطفوی، مدیر برند بیت‌پین؛ احمد عطارزاده، مدیر برند و بازاریابی تپسل؛ مهدی یگانه ، مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ‌پی و هادی مرادی، سردبیر رسانه DM Board که مجری پنل بود برگزار شد.

در ابتدا، مصطفی مصطفوی درمورد رویداد اخیر بیت‌پین درمورد رمزارزها اظهار کرد: حضور کاربرهای قدیمی برای ما اهمیت زیادی داشت. برگزاری این رویداد مجموعا ۴ میلیارد و ۳۰۰ تومان هزینه داشت که با هزینه‌های PR و سوشال ۵.۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه شد. ۴۸ ساعت قبل از رویداد به دلیل حادثه سقوط هلی‌کوپتر لغو مجوز اما ایونت در نهایت برگزار شد.

وی ادامه داد: ریسک چنین بودجه‌ای زمانی که در دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری می‌شود کم‌تر است، زیرا این امکان وجود دارد که زمانی که نتیجه نگرفتی می‌توانی شرایط را بهبود ببخشی یا آن را متوقف کنی؛ اما ایونت این قابلیت را ندارد. در هر حال ما در آن رویداد Kpiهای مورد نظر را به دست آوردیم. حتی بسیاری از مشتریان VIP ما دوباره به ما اعتماد کردند.

مدیر برند بیت‌پین با تاکید بر اینکه تنوع مدل برگزاری ایونت بسیار بالا است، اظهار کرد: در ایونت مارکتینگ هشت objective وجود دارد و موضوع مهم این است که مشخص شود objective چیست. به نظر من بهترین کار برای نتورکینگ، برگزاری ایونت است. زیرساخت در برگزاری ایونت بسیار مهم است که در بسیاری از شهرهای کشور وجود ندارد.

در برگزاری ایونت نباید وسواس به خرج داد

سپس احمد عطارزاده، با بیان اینکه در ابتدا قرار بود رویداد در تالار وحدت برگزار شود، توضیح داد: سقوط هلی‌کوپتر روی این موضوع تاثیر گذاشت و مراسم در هتل هما برگزار شد. من فکر نمی‌کردم باید با ۲۲ پیمانکار کار کنم. مشکلات مختلفی داشتیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اندازه سکه‌ای بود که باید ساخته و روی صحنه گذاشته می‌شد.

بیشتر بخوانید  دومین قسمت پادکست و ویدئوکست Bad PR منتشر شد

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت در برگزاری ایونت اظهار کرد: ایونت هم مانند سایر بخش‌های مارکتینگ است و بخش‌های مختلف دارد. در برگزاری ایونت نیاید وسواس به خرج داد.

مهدی یگانه نیز با تاکید بر ارتباط موضوع رویداد با کسب‌وکار گفت: در اسنپ‌پی همواره تمرکز زیادی روی B2B بوده اما اخیرا تصمیم گرفتیم در فضای B2B وارد شده و با بیزینس‌ها ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری برقرار کنیم.

راه برگزاری ایونت‌های آنلاین را کم کم پیدا می‌کنیم

حمیدرضا احمدی، با بیان اینکه رویدادهایی که من برگزار کردم یا در آن حضور داشتم با هدف ساختن کامیونیتی بوده است، گفت: به نظر من در سال‌های اخیر برگزارکنندگان رویداد به موضوع کامیونیتی و نتورکینگ کم‌تر بها داده‌اند. درحالی که موضوع بسیار با اهمیتی است.

وی با تاکید بر اینکه رویدادها در ایوند بسیار متنوع است، عنوان کرد: معمولا یک محصولی در انتهای رویداد وجود دارد و رویدادها با هدف معرفی آن محصول برگزار شده‌اند.

مدیرعامل ایوند ادامه داد: یکی از مزیت‌ها این است که تاریخ برگزاری رویداد مشخص است و می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. زمانی که پخش آنلاین ایونت اضافه می‌شود، مشکلات دو برابر می‌شود و مدیریت همزمان مشارکت‌کنندگان آنلاین و حضوری کار سختی است. میزان آزمون و‌ خطا در این حوزه کم است اما کم کم راه آن را پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *