شنبه 6 مرداد 1403

پس از زلزله خوی در ۸ بهمن ماه سال گذشته، شرکت ازکی در روزهای پایانی این ماه برنامه مسئولیت اجتماعی خود را برای همراهی مردم زلزله‌زده خوی معرفی کرد. در این طرح کاربران ازکی می‌توانستند پس از خرید یا تمدید بیمه‌نامه خود، به‌جای دریافت نسخه چاپی، هدیه ۳۰ هزار تومانی خود را از طریق خیریه نیکان ماموت به زلزله زدگان خوی کمک کنند.

این طرح که تا پایان اسفند برنامه ریزی شده بود با استقبال کاربران مواجه شد و ازکی طرح را تا پایان فروردین ادامه داد و در خردادماه از کمک یک میلیاردی این طرح به زلزله زدگان خوی خبر داد.

ازکی اعلام کرده بود خود این شرکت نیز به میزان کمک شده از سوی کاربران در این طرح شرکت خواهد کرد و در پایان مبلغ ۱,۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان را برای کمک به خوی به خیریه نیکان پرداخت کرد.

همکاری با دو نهاد خیریه

این دست از برنامه‌های مسئولیت اجتماعی یعنی کمک مالی مستقیم به ذی‌نفعان یا کمک مالی بدون برنامه‌ریزی به خیریه‌ها در این سال‌ها مورد نقدهای بسیاری بوده است. اما ازکی با در نظر گرفتن معیارها و فرآیندهای استاندارد و همچنین همکاری با خیریه نیکان ماموت و انجمن خیرین مسکن‌ساز خوی این اقدام را انجام داده است.

گزارش جزئیات و شفافیت

در این قبیل طرح‌ها گزارش جزئیات مبالغ و اقدام‌ها بسیار مهم و حیاتی است و سازمان‌ها نسبت به مبالغ دریافتی و ذی‌نفعان موظف به ارائه گزارش و پاسخگویی هستند. ازکی در این طرح مسئولیت اجتماعی تلاش کرده است تا به‌صورت پیوسته گزارش داده و فرآیند جمع‌آوری کمک مالی را شفاف تشریح کند. این موضوع باعث می‌شود اعتماد کاربران برای مشارکت‌های آتی بیش از پیش جلب شود و شفافیت را به عنوان یک ارزش سازمانی در این شرکت نشان دهد.

بیشتر بخوانید  ادغام روابط‌عمومی و سئو برای تقویت حضور آنلاین

در این گزارش بلاگ ازکی جزئیات بیشتری از طرح را می‌توان مطالعه کرد.

فرآیند مشارکت ساده با تکیه بر محصول

نحوه درگیرسازی و مشارکت کاربران نیز اهمیت بسیاری دارد. تیم ارتباطات ازکی با همکاری تیم فنی، فرایند مشارکت کاربران در این طرح را در ادامه تجربه خرید سرویس طراحی کرده‌اند. همچنین این طرح در ادامه طرح مسئولیت اجتماعی زیست‌محیطی این شرکت برای مصرف کاغذ کمتر است که مبلغ حاصل از این رفتار زیست‌محیطی به زلزله خوی اختصاص پیدا کرده است.

ادعای بازسازی 200 واحد مسکونی در خوی

ازکی اعلام کرده است که پیش‌بینی شده تا با همکاری دو سازمان مردم‌نهاد بتوان ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای اطراف خوی را بازسازی کرد. ادعایی که با توجه به مبلغ جمع‌آوری شده در این طرح مسئولیت اجتماعی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. قول پایان عملیات بازسازی تا پایان زمستان ۱۴۰۲ داده شده است و انتظار می‌رود که ازکی در پایان سال نیز گزارش نهایی این طرح را ارائه دهد.

Picture of کسری زاهدی
کسری زاهدی
کارشناس ارتباطات
Picture of کسری زاهدی
کسری زاهدی
کارشناس ارتباطات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *