شنبه 6 مرداد 1403

علی شاکر، روزنامه‌نگار و مدرس ارتباطات در تاریخ 29 تیرماه 1402 به بحث درباره «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری و تولید محتوا» طی یک نشست خواهد پرداخت.

به گزارش مصور، این نشست که به صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد به تأثیر حضور هوش مصنوعی و امکانات مدل‌های زبانی تولید محتوا اشاره خواهد داشت.

براین اساس کارکرد هوش مصنوعی بر تغییرات مراحل جمع‌آوری، تولید و توزیع اخبار یکی از سؤالات مورد بحث دنیای رسانه امروز است که ممکن است بر امنیت شغلی روزنامه‌نگاران تأثیر بگذارد. از این روست که شاکر به طرح سرفصل‌هایی می‌پردازد که یادگیری آنها توسط روزنامه‌نگاران ضروری است.با این نگاه «حیات و هوش چیست و چه ربطی به روزنامه‌نگاری دارد؟»، « آشنایی با ابزارهای جمع‌آوری، تولید و توزیع خبر»، « ناظران اخلاقی هوش مصنوعی»، « اصولی که باید هنگام استقرار تولید زبان طبیعی در نظر داشت» برخی از سرفصل‌های مورد بحث در این نشست خواهند بود.

گفتنی است قرار است در پایان این مباحث بسته آموزشی پیشنهادی مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن برای «کاربرد هوش مصنوعی در رسانه‌ها» مرور شود.

لازم به ذکر است که این نشست از ساعت 9:30 تا 12:30 روز 29 تیرماه 1402 درحالی برگزار می‌شود که مخاطبان آن روزنامه‌نگاران، مدیران و کارشناسان ارتباطات، رسانه و روابط عمومی و همچنین کارشناسان و علاقمندان به حوزه تولید محتوا خواهند بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *