سه‌شنبه 2 مرداد 1403

شرکت «جیبی‌مو» که یکی از شرکت‌های فعال در صنعت فین‌تک است، طی مراسمی با همکاری فیناپ‌ایونت از محصول تازه خود به‌نام «چاهار» رونمایی کرد. محصول جدید جیبی‌مو به مدیریت منابع و نقدینگی کسب‌وکارهای بزرگ کمک خواهد کرد.

مهدی مرادیان،‌ مدیرعامل جیبی‌مو درابتدای رویداد رونمایی از چاهار درباره اهداف راه‌اندازی جیبی‌موصحبت و تاریخچه‌ای از سیر تکاملی این شرکت فین‌تکی را ارائه کرد و گفت: جیبی‌مو براساس ایده یک شبکه پرداخت P2P از سال ۱۳۹۶ شکل گرفت و بر همین مبنا اساس فعالیت‌های‌مان را روی نوآوری و تنوع در بازار قرار دادیم. ما در مسیر توسعه شرکت قدم‌های زیادی را برداشته‌ایم و اکنون جیبی‌مو فقط یک شبکه‌ پرداخت P2Pنیست.

مرادیان ادامه داد: پس از آنکه از سال ۹۸ گروه مالی فارابی به واسطه شرکت سوشیانت به مجموعه سهامداران جیبی‌مو اضافه شد، سیر دگردیسی جیبی‌مو سرعت گرفت و این شرکت وارد نسل دوم خود شد. در آن زمان جیبی‌مو خدمات گردش مالی را در ۱۰ بانک در حوزهB2B به کارگزاری فارابی ارائه می‌داد اما در نسل دوم ، مجوز پرداختیاری و خدمات درگاه پرداخت توسعه یافتند و ما توانستیم ورود به بازارهای مالی متفاوت را برای مشتریان‌مان فراهم کنیم. در سال ۱۴۰۲ با اعتماد گروه مالی فارابی مالکیت جیبی‌مو به این گروه منتقل شد و از آن پس، خدمات‌مان گسترش یافت. از سال گذشته که وارد نسل سوم جیبی‌مو شده‌ایم، بانک‌ها و پی‌اس‌پی‌های مختلفی با جیبیمو همکاری می‌کنند و این شرکت می‌تواند ده‌ها همت پردازش را داشته باشد.

چاهار؛ محصولی برای مدیریت نقدینگی و منابع مالی

همچنین رحمان بابازاده، مدیر اجرایی کارگزاری فارابی نیز در مراسم رونمایی از محصول چاهار اظهار کرد: جیبی‌مو در تمامی سال‌های فعالیت خود همواره نوآوری را سرلوحه کار قرار داده و راه‌اندازی سامانه مدیریت نقدینگی یکی از تازه‌ترین اقدامات این شرکت برای افزایش ارائه خدمات مالی است. مدیریت نقدینگی و منابع مالی مخصوصادر شرایط بحرانی اهمیت زیادی دارد و با توجه به نظریه اقتصاد اتریشی، تصمیم‌های نهاده‌های پولی و اعتباری در چرخه کسب‌وکارها بسیار مهم است و به ابزاری برای بهبود نقدینگی و اعتباربخشی آن‌هاتبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید  گزارش اسنپ از بورسیه‌ ۲ قهرمان ورزشی در طرح «مستقیم تا رویا»

در ادامه مدیرعامل جیبی‌مو با تاکید بر هماهنگی بین محصولات جیبی‌مو توضیح داد: یکی از موضوعاتی که سازمان‌ها همیشه به دنبال آن هستند، مدیریت درست منابع است و به همین خاطر ما چاهار را ایجاد کردیم. دلیل نامگذاری این سامانه هم این است که چهار اقدام اصلی را انجام می‌دهد. اقداماتی مانند روش‌های دریافت پول مدرن، مدیریت نقدینگی سازمانی، تسویه هوشمند و کسب منفعت و درآمد غیرعملیاتی از منابع سازمانی است که چهارمی از همه آن‌ها مهم‌تر است.

مرادیان در ادامه توضیح داد که در چاهار سرویس دایرکت دبیت روی بانک‌های دی، تجارت، ملی و ملت انجام می‌شود و از دیگر خدمات این محصول می‌توان به خدماتی چون شناسه‌دار کردن مشتریان، مدیریت نقدینگی، خدمات جابه‌جایی منابع، حساب پشتیبان و بانکداری باز در انتقال وجه هوشمند اشاره کرد.

راه‌اندازی یک سیستم پیشنهاددهی از طریق هوش مصنوعی

بر اساس گزارش روابط‌عمومی جیبی‌مو، مدیرعامل جیبی‌مو تاکید کرد که این محصول در یک سال آینده خدمات بیشتری را برای تبدیل شدن به یک دستیار مالی هوشمند ارائه خواهد کرد.

به گفته مرادیان، چاهار به‌صورت نسخه وب در دسترس کسب‌وکارهای بزرگ و کسب‌وکار کوچکی است که تراکنش بالا دارند و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مخاطب هدف جیبی‌مو هستند.

مدیرعامل جیبی‌مو همچنین به بهره‌گیری از سرویس‌های هوش مصنوعی برای شناسایی منابع مالی و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و از راه‌اندازی یک سیستم پیشنهاددهی از طریق هوش مصنوعی در مراحل بعدی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *