گروه دیجیکالا در اطلاعیهای اعلام کرده است که شرکت حرکت اول بخشی از سهام دیجیکالا را خریده که بخشی از آن سهام متعلق به شرکت «سرمایهگذاری سرآوا پارس» بوده است. بنابراین همراه اول مالک ۴۰ درصد از سهام دیجیکالا شده است.
در اطلاعیه دیجیکالا آمده است:
شرکت «حرکت اول»، بازوی سرمایهگذاری جسورانه همراه اول، با خرید نقدی بخشی از سهام گروه دیجیکالا، ازجمله سهام متعلق به شرکت «سرمایهگذاری سرآوا پارس» و قسمتی از سهامِ سهامداران دیگر، ۴۰ درصد از سهام گروه دیجیکالا را دراختیار گرفت. ارزشگذاری توافقشده برای گروه دیجیکالا در این سرمایهگذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
براساس این اطلاعیه، گروه دیجیکالا پس از مذاکره با شرکتهای مختلف برای ورود سرمایه جدید، درنهایت با شرکت سرمایهگذاری جسورانه حرکت اول بهتوافق رسیده است و این توافق را در مسیر رشد دیجیکالا و توسعهی کسبوکار خود میداند.
در بندهای بعدی این اطلاعیه نیز جزئیاتی به اطلاع عموم رسانده شده که این موارد درادامه آمده است:
۱. بنیانگذاران دیجیکالا، حمید و سعید محمدی، همچنان ۲۲ درصد از سهام شرکت و دو عضو هیئتمدیره از پنج عضو را دراختیار خواهند داشت. طی این توافق، بنیانگذاران و تیم راهبری دیجیکالا همچنان مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسبوکار و انتخاب مدیران ارشد را برعهده خواهند داشت. پس از این توافق، همچنان هیچ سهامداری بهتنهایی کنترل شرکت را دراختیار نخواهد داشت.
۲. شرکت «سرمایهگذاری سرآوا پارس» پس از گذشت ۱۲ سال از اولین سرمایهگذاری جسورانه خود در دیجیکالا از ترکیب سهامداری این شرکت خارج میشود و بدینترتیب بزرگترین بازگشت سرمایه موفق سرمایهگذاری VC در حوزهی نوآوری و اقتصاد دیجیتال کشور رقم میخورد.
۳. این مذاکرات از بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد و بزرگترین سرمایهگذاری انجامشده در تاریخ اقتصاد دیجیتال کشور است. این سرمایهگذاری پس از چند سرمایهگذاری موفق «حرکت اول» (صندوق سرمایهگذاری جسورانه همراه اول) در شرکتهای تکنولوژی و استارتآپهای ایرانی مانند فلای تودی، گروه آچاره، میاره، همراهمکانیک، جاجیگا و… انجام شده است. هدف از همکاری جدید همراه اول و دیجیکالا، همافزایی ظرفیتها و زیرساختهای موجود در جهت توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور است.
شرکت دیجیکالا در پایان اطلاعیه اظهار امیدواری کرده است که پس از این سرمایهگذاری و مشارکت این دو بازیگر مهم که هرکدام دههامیلیون کاربر دارند، شاهد خلق سرویسهای جدید برای مردم ایران، تجربهی خوشایندتر برای مشتریان و نیز افزایش سرمایهگذاری در اکوسیستم نوآوری کشور باشند.