دیجیکالا بیانیهای را دربارۀ حواشی اخیر که برایش پیش آمده در وبسایت خود منتشر کرده و در آن تأکید داشته نظارت روی کالاهای خود را بیشتر از پیش و سختگیرانهتر خواهد کرد. متن این بیانیه عیناً به شرح زیر است:
دیجیکالا ضمن تأسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالاهای یک فروشنده خاص که شائبۀ توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالاها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.
در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالاهای یکی از فروشندگان فعال بر روی این پلتفرم شائبۀ توهین به ارزشهای دینی را ایجاد کرده است. دیجیکالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالاها و ممنوعیت فعالیت فروشندۀ آنها، سعی در رفع سوتفاهمهای به وجود آمده، داشته است.
فروش کالاهای منطبق با چارچوبهای فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویتهای دیجیکالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالاهای موجود روی سایت هستند.
بیش از ۳۵۰ هزار فروشنده در بستر پلتفرم دیجیکالا، در حال فروش بیش از ده میلیون تنوع کالایی هستند. این فروشندگان شامل تولیدکنندگان بومی و محلی در روستاهای دورافتاده تا کسبوکارهای فعال در شهرهای بزرگ ایران، همه قوانین رسمی کشور را رعایت میکنند و به ارزشهای اخلاقی و دینی احترام میگذارند.
تیم نظارت دیجیکالا برای صیانت از ارزشهای فرهنگی و دینی، صراحتاً موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاعرسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرحها در گروههای کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.
این نظارت، سختگیرانهتر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال میشود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.