شرکت پیپال، یکی از بزرگترین پلتفرمهای پرداخت دیجیتال جهان، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. این تغییرات که به دست استودیوی طراحی پنتاگرام (Pentagram) انجام شده، گام تازهای در جهت سادهتر، مدرنتر و قابل دسترستر کردن برند پیپال برای همۀ افراد در هر نقطه از جهان به شمار میآید. هدف این تغییرات جدید، انعکاس بیشتر سادگی و نوآوری پیپال است که طی ۲۵ سال گذشته توانسته تجربۀ انتقال وجه، خرید و فروش را برای میلیونها نفر در سراسر جهان ساده، شخصی و امن کند.
هویت بصری جدید پیپال با یک تایپفیس سفارشی جدید، پالت رنگی سادهتر و زبانی جدید برای حرکات بصری، نمادی از این تحول است. کارت دبیت پیپال اولین محصولی است که با این هویت جدید به بازار عرضه میشود و در ماههای آینده شاهد اجرای گستردهتری از این تغییرات خواهیم بود.
هویت برند پیپال: فصل جدیدی از سادگی و مدرنیته
هویت بصری جدید پیپال آغازگر فصل تازهای در زندگی مشتریان این شرکت است و نشاندهندۀ تغییرات جدیدی در جهتگیری کسبوکار و برند آن است؛ تغییری که به سمت سادگی، تمیزی، مدرن بودن و خوشبینی بیشتر حرکت میکند.
در دو دهۀ گذشته، پیپال با نوآوریهای فناورانۀ پیشرفته، زندگی مالی ما را آسانتر کرده است. استودیو طراحی Pentagram با هدف تقویت و انعکاس این سادگی، هویت برند پیپال را بازطراحی کرده است.
پیپال در طول بیش از ۲۵ سال گذشته با ارائۀ تجربههای نوآورانه، تجارت جهانی را متحول کرده و فرایندهای مربوط به جابهجایی پول، خرید و فروش را ساده، بینقص، شخصیسازیشده و امن کرده است. اکنون این پلتفرم پرداخت دیجیتال به استقبال دوران جدیدی برای مشتریان خود میرود و با تسهیل فرایند خرید و پرداخت، تجربهای آسانتر و پاداشدهندهتر را در هر زمان و مکان فراهم میکند.
بهعنوان بخشی از این تحول، آندریا ترابوکو-کامپوس و تیم او در پنتاگرام هویتی جدید برای پیپال طراحی کردهاند که برند را یکپارچه کرده و مأموریت آن را برای تغییر شکل تجارت جهانی به تصویر میکشد. این سیستم شامل یک تایپفیس جدید به نام PayPal Pro، یک پالت رنگی سادهتر و زبانی برای حرکتهای بصری است که از رفتارهای روزمره در پرداخت مانند ضربه زدن، چرخاندن و کشیدن الهام گرفته شده است.
استراتژی خلاقانه
پنتاگرام ابتدا به پیپال کمک کرد تا پایههای بصری و استراتژیک هویت برند را مشخص کند. اصولی که شامل سادگی، خوشبینی و اعتماد است، با هدف دسترسپذیرتر کردن پیپال برای «همه، در همه جا».
قدرت این هویت جدید در زبان بصری آن است که جسور، باز و مستقیم بوده و انعطافپذیری لازم برای پذیرش همکاریهای جدید را دارد.
مونوگرام نمادین پیپال بازطراحی شده و حالتی تیزتر و مدرنتر پیدا کرده است. در این نشان بازطراحیشده، زاویۀ حروف لایهبندیشده ثابت مانده، اما گوشههای منحنی حروف تیزتر شدهاند. رنگها بهگونهای تنظیم شدهاند که تضاد مداومی ایجاد کرده و حس عمق و بعد را به لایههای لوگو اضافه کنند که قبلاً وجود نداشت. آبی روشن و آبی تیره با هم همپوشانی دارند تا رنگ آبی Venmo (اپلیکیشن زیرمجموعۀ پیپال) را تداعی کنند.
درحالیکه ساختار این مونوگرام تغییر زیادی نکرده، رابطۀ آن با لوگوتایپ همراهش دستخوش تغییر شده است. برای ارتقای هویت و انعطافپذیری بیشتر، نشان از نشانکلمه جدا شده و هر یک بهطور مستقل عمل میکنند تا با سادگی بیشتر، امکانهای بیشتری را به وجود آورند.
لوگو و لحن تایپوگرافی جدید
نشانکلمه جدید پیپال، عنصر بنیادی این هویت است و با استفاده از یک تایپفیس سفارشی جدید به نام PayPal Pro طراحی شده است که ویژگیهای جسارت، اعتمادبهنفس و وضوح برند را به تصویر میکشد.
PayPal Pro نسخهای سفارشیشده از تایپفیس LL Supreme است که خود بازطراحی معاصر تایپفیس Futura توسط Lineto Type Foundry است. Futura که در سال ۱۹۲۷ توسط پل رنر طراحی شد، یک سنسریف هندسی است که از نسبتهای نوشتههای ۲,۰۰۰ ساله الهام گرفته شده است. فرمهای جهانی و بیزمان این تایپفیس، تمرکز را روی پیام نگه میدارد.
PayPal Pro نیز با هدف استفاده از خطوط مستقیم و انحناهای دایرهای ساخته شده است. Pentagram در حال همکاری با Lineto و پیپال برای توسعۀ تایپفیس ثانویهای به نام PayPal Pro Text است که برای خوانایی و کاربرد در اندازههای کوچک بهینهسازی شده است.
رنگها
تایپفیس جدید با پالت رنگی سیاه و سفید خنثی همراه شده که لوگوی جدید را برجسته کرده و آن را از آبی که مترادف با فینتک شده، متمایز میکند. در عوض، آبیها بهعنوان رنگهای برجسته و انرژیدهندۀ برند استفاده میشوند. این سیستم همچنین رنگ زرد را که قبلاً در پالت وجود داشت و مشابه برندهای خردهفروشی دیگر بود، حذف کرده است. این تغییر به رابط کاربری نیز گسترش یافته، جایی که دکمههای زرد قدیمی پرداخت جای خود را به دکمههای سیاه دادهاند.
پالت سادهشده به پیپال این امکان را میدهد تا شخصیت برند خود را در تصاویری پر از رنگ بهتر نشان دهد. جهتگیری جدید در عکاسی، دسترسپذیری پلتفرم را در لحظاتی که واقعی، خودجوش و اصیل به نظر میرسند، برجسته میکند.
حرکات روزمره در هویت موشنها
زبان حرکتی هویت پیپال، با تأکید بر سهولت استفاده، از رفتارهای تراکنشی روزمره مانند پرداختهای دیجیتال و فیزیکی الهام گرفته است. انیمیشنهای برند با ضربه، کلیک، چرخاندن و کشیدن نشانکلمه و تایپوگرافی را فعال کرده و حرکتهایی که در این محصول تجربه میشوند را در هویت بصری ادغام میکند.
این هویت جدید با کارت دبیت پیپال آغاز به کار میکند و در آینده شاهد استفادههای بیشتری از آن در سیستم طراحی گستردهتر خواهیم بود – برای همه، در همه جا.